اشتغال به کار 914 زندانی زندان های کهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد از اشتغال به کار 914 نفر از زندانیان واجدالشرایط در بخشهای مختلف کارگاهی ، نشسته و اعزام به کار در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد، مدیر کل زندان ها با اعلام این خبر گفت: اشتغال یکی از ضرورت‌های اجتماعی کردن افراد زندانی است،بیکاری از عمده‌ترین دلایل وقوع جرم در جامعه است که با توسعه فعالیت‌های حمایتی به ویژه در بخش اشتغال برای زندانیان و خانواده‌های آنان نقش بسزایی در توسعه سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: توسعه واحدهای اشتغال جزو دستورکار مراکز اشتغال زندانیان استان قرار دارد لذا داشتن مهارت سبب ارتقای شخصیت و جایگاه زندانیان شده و در مراحل بعدی زندگی میتوانند منبع درآمدی برای خود و خانواده فرد زندانی باشد.

بیژنی افزود: مصمم هستیم تا در موضوع اشتغال زندانیان در بخشهای مختلف در مسیر باز اجتماعی کردن آنان اهتمام جدی داشته باشیم.

مدیر کل زندان های کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: هم اکنون کارگاههای پرورش قارچ خوراکی، تولید ظروف یک بار مصرف با مشارکت بخش خصوصی و اشتغال نشسته برای تولیدات آثار صنایع دستی ، اشتغال زندانیان در صنایع غذایی و کارگاههای بیرون از زندان و ... موجب فراهم شدن زمینه اشتغال زندانیان شده است.

وی در ادامه بیان داشت: توسعه فعالیت اشتغال در سال گذشته 100درصد برش های تعیین شده از سوی سازمان زندانهای کشور را در مراکز ندامتگاهی استان محقق کرده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha