اشتغال بکار ۱۳۱۳ زندانی در بخشهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی

مدیرکل زندانهای استان قزوین اعلام کرد:برای اولین بار در زندانهای استان قزوین ۱۳۱۳ زندانی در بخشهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی مشغول بکار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، مدیر کل زندانها و رئیس هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان قزوین گفت: در سال جاری با تلاش و همت همه همکاران بنیاد تعاون زندانیان و حوزه اشتغال اداره کل زندانها، زمینه اشتغال بالغ بر یکهزار و سیصد زندانی فراهم شد.

فرهاد بهرامی دراین باره اظهار داشت:تعدادی از زندانیان دربخش صنعت و زیر نظر کارفرماهای بخش خصوصی و تعدادی به صورت نیمه باز در بخش کارخانجات بنیادتعاون و مابقی نیز به صورت اشتغال کارگاهی در داخل زندانها و یا نشسته در داخل اندرزگاه ها مشغول به کار شدند.

این مقام مسؤل با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای کلیه زندانیان حائز شرایط کار، از جمله اهداف بنیاد تعاون زندانیان

است؛ خاطرنشان کرد: زندانیان در دوران تحمل حبس خود، با فراگیری حرف مختلف شغلی و اشتغال بکار، علاوه بر تأمین مایحتاج مورد نیاز خود در زندان، به معیشت خانواده کمک می کنند. از اینرو با تلاش های بی وقفه و با جذب کارآفرینان و سرمایه گذاری بخش خصوصی، نسبت به توسعه اشتغال در داخل و خارج از زندان اقدامات ویژه ای صورت پذیرفته و در سال جاری بالغ بر یکهزار وسیصد زندانی مشغول بکار شده اند.

بهرامی در پایان اذعان داشت: به حول وقوه الهی وهمت همکاران بنیاد تعاون زندانیان در سال جاری و با جذب کارآفرینان و حمایت دولت مبلغ ۴۲میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه توسط اداره کل زندانها و معرفی کارآفرینان جذب و بالغ بر ۵۰ زندانی مشغول به کار شدند .

مدیربنیاد تعاون زندانیان استان نیز دراین رابطه گفت: ۵۵۱ زندانی در طرح اشتغال کارگاهی، ۵۷۳زندانی در طرح اشتغال نشسته و همچنین ۱۸۹ نفر از زندانیان واجد شرایط نیز برای اشتغال بکار به کارخانجات سطح استان اعزام شده اند.

مجیدزکی زاده افزود: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴۱ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به زندانیان شاغل پرداخت شده است. همچنین مبلغ ۴۲میلیارد ریال توسط اداره کل زندانهاو با معرفی کارآفرینان از محل تبصره ۱۶ جذب گردیده است.

مدیرنمایندگی بنیاد تعاون زندانیان استان تصریح داشت: در سالجاری ضمن تشکیل ۲۴جلسه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان، با حمایت ومساعدتهای مدیرکل زندانها ومسؤلین قضایی استان و با جذب تسهیلات به مبلغ ۱۴میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه، چهارصد مترمربع فضای خوابگاهی و کارگاهی در کارخانجات زندان مرکزی در راستای توسعه اشتغال زندانیان ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha