پرداخت بیش از  22 میلیارد تومان حقوق و دستمزد برای زندانیان شاغل

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی گفت:کارهای خوب و برزگی در حوزه حرفه آموزی و اشتغال امسال انجام که باید در سال آینده با ایده های نو و پی گیری های مستمر حرفه آموزی و اشتغال زندانیان تحول عظیمی و روبه جلو داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، «عبدی» گفت: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی ارتکاب جرم و افزایش جمعیت کیفری، بیکاری و تبعات ناشی از آن می‌باشد که غالباً ریشه در فقدان مهارت شغلی دارد، سازمان زندان‌ها امکان حرفه‌آموزی و اشتغال تمامی زندانیان متقاضی را در دستورکار خود قرار داده است.

وی افزود:کاهش آسیب‌های حبس، توانمندسازی، خودکفایی و خوداشتغالی زندانیان در حین حبس و پس از آزادی، بازگشت محکومان از چرخه جرم به چرخه تولید جامعه، بازسازگاری اجتماعی زندانیان، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده، کمک به رفع نیازهای مادی و معنوی محکومان و خانواده‌های آنان و کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان، از جمله اهداف مهم سازمانی از برگزاری دوره‌های آموزشی شغلی و ایجاد اشتغال برای زندانیان می‌باشد.

«عبدی» با بیان این که امسال با توجه به انعقاد تفاهم نامه آموزشی با ادارات فنی و حرفه ای،سازمان جهاد کشاورزی ومیراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان توانستیم در حوزه حرفه آموزی تعداد 247 دوره برگزار و ادامه داد: در سال جاری مسابقات مهارت زندانیان در 9 رشته با شرکت 77 نفر به میزبانی زندان مرکزی و بازداشتگاه عمومی بیرجند در مرداد ماه برگزار شد.

وی تصریح کرد: در زمینه توسعه و بهسازی فضای کارگاه های حرفه آموزی نیز توسعه و تجهیز کارگاه پیرایشگری،تراش سنگ های قیمتی و حوله بافی ویژه مردان در زندان مرکزی را شاهد بوده ایم.

وی با اشاره به این که توسعه فضای اشتغال کارگاهی به میزان 1100 متر در زندان های مرکزی، قاین، فردوس و بازداشتگاه عمومی انجام شده است، افزود: از دیگرکارهای مهم توسعه اشتغال کارگاهی با حقوق و دستمزد،توسعه اشتغال اعزام بکار و اشتغال نشسته را شاهد بوده ایم.

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه بیش از 22 میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت که این میزان در سال گذشته 12 میلیارد تومان بوده است.

«عبدی» افزود: با توجه به اعتبارات ابلاغی و تخصیص به مرکز مراقبت بعد ازخروج زندان ها 39 نفر از زندانیان آزاد شده واجدشرایط به بانک های عامل معرفی که فقط 31 نفر تسیهلات دریافت و هم اکنون 8 نفر در نوبت واریزی می باشند.

در پایان از اعضای کارگروه و همچنین دکتر ابراری سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای زندان بیرجند تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

پرداخت بیش از  22 میلیارد تومان حقوق و دستمزد برای زندانیان شاغل

پرداخت بیش از  22 میلیارد تومان حقوق و دستمزد برای زندانیان شاغل

پرداخت بیش از  22 میلیارد تومان حقوق و دستمزد برای زندانیان شاغل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha