ساختمان جدید انجمن حمایت زندانیان قزوین افتتاح شد

ساختمان جدید انجمن حمایت زندانیان شهرستان قزوین در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان، مدیرکل زندانهای استان، فرمانده انتظامی استان، مدیرعامل ستاد مردمی دیه، اعضا هیأت مدیره انجمن و جمعی از خیرین استان، افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین، رئیس کل دادگستری استان در آئین افتتاح ساختمان جدید انجمن حمایت زندانیان قزوین گفت: گاهی افراد به دلیل برخی اقدامات خودشان و یا شرایط اجتماعی به زندان گرفتار می‌شوند و به دلیل نظم اجتماعی مستحق مجازات هستند. اما در این میان خانواده آنها بدون وقوع جرم مجازات می‌شوند و در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار می‌گیرند.
علی شعبانی افزود: به همین خاطر نقش انجمن حمایت در پیشگیری و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی بخصوص برای خانواده زندانیان بسیار حائز اهمیت است و اگر همین حمایت‌ها نباشد؛ شاید خانواده زندانیان نیز به دلیل برخی مسائل دچار انحراف و به زندان گرفتار شوند.

ساختمان جدیدانجمن حمایت زندانیان قزوین افتتاح شد
مقام ارشد قضائی استان در ادامه بیان داشت: از زمانی که فرد در زندان گرفتار می‌شود دستگاه قضائی همه تلاش خود را برای آزادی او در دستور کار قرار می‌دهد و در این بین حمایت از خانواده آنها نیز به صورت ویژه مورد تاکید است و نباید از این موضوع مهم غافل شد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این مراسم گفت: فلسفه تشکیل انجمن حمایت دستگیری از زندانیان و خانواده آنها است؛ تا کمتر در معرض جرایم و آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند و بحمدالله انجمن حمایت زندانیان استان قزوین جزء انجمن‌های فعال در کشور است و از این حیث جای تقدیر دارد.
وی یادآور شد: تاکنون ۶۲۶ خانواده زندانیان تحت حمایت و پوشش انجمن قرار دارند و البته این میزان باید افزایش یابد و خانواده‌های بیشتری از حمایت‌های انجمن برخوردار شوند.
دادستان مرکز استان ادامه داد: اشتغال خانواده زندانیان بخصوص در شرایطی که محکوم در زندان به سر می‌برد در اولویت کاری قرار دارد و از آنجایی که قزوین جز استان‌های صنعتی کشور است؛ باید از این ظرفیت به خوبی برای اشتغال زندانیان و خانواده آنها استفاده کرد.

ساختمان جدیدانجمن حمایت زندانیان قزوین افتتاح شد
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از زندانیان و خانواده آنها اقدامات بسیار خوبی برنامه ریزی شده و در این راستا به حمایت همه نیازمندیم و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت‌های درون استان، در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha