سارقان و محکومان سابقه‌دار از مرخصی و سایر ارفاقات بهره‌مند نخواهند شد

جلسه کمیته راهبردی قضایی انتظامی آذربایجان غربی با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فرمانده انتظامی، مدیرکل زندانهای استان و جمعی از مسئولان قضایی و فرماندهان انتظامی و حضور وبیناری روسای دادگستری، دادستان ها و فرماندهان انتظامی شهرستان ها در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ،دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این جلسه از اقدامات مجموعه های قضایی و انتظامی که برای امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کنند و نتایج این مجاهدت ها را به عینه در عرصه امنیت و نظم عمومی شهروندان شاهد هستیم تقدیر نمود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به کاهش برخی جرایم در استان بیان داشت: روند نزولی برخی جرایم مانند جرایم خشن و سرقت و روند سعودی نظم و انضباط اجتماعی افتخار ارزشمندی است که نتیجه اقدامات موثر و همپوشانی دو مجموعه قضایی و انتظامی است.
مقام ارشد قضایی استان افزود: ایام حساسی را پیش رو داریم از جمله چهارشنبه آخر سال و حتماً باید با افزایش تلاش و هماهنگی برنامه‌های پیشگیرانه را تقویت کنیم تا امنیت روانی شهروندان تامین گردد چرا که چشم امید مردم در تامین امنیت به قلم دستگاه قضایی و اقدامات مجموعه انتظامی است.
رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد: نباید اجازه داد هیچگونه مولفه ناامنی در هیچ عرصه ای در استان اتفاق بیافتد و باید امنیت در عالیترین سطح آن برای مردم فراهم گردد و قطعاً باید استان آذربایجان غربی برای ناامن کنندگان و اراذل و اوباش با آراء قطعی و بازدارنده و برخورد پلیس ناامن گردد و این روند کاهش جرایم و افزایش امنیت را ادامه دهیم.
عدم بهره مندی سارقین و اراذل و اوباش از ارفاقات قانونی همچون مرخصی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این جلسه بود.
مقام ارشد قضایی استان با اشاره به سازش ۶۲ درصدی اختلافات در واحدهای مددکاری کلانتری ها گفت: سازش نزدیک به ۱۶ هزار اختلاف در واحدهای مددکاری کلانتری های استان در کل کشور بی نظیر و کمک بزرگی به دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده‌های مهم است.
عتباتی در پایان به لزوم پیگیری احداث کمپ های نگهداری معتادین متجاهر در شمال و جنوب استان اشاره و گفت: یکی از عوامل اصلی کاهش جرم سرقت در مرکز استان احداث کمپ نگهداری معتادین متجاهر است و با پیگیرهایی که صورت گرفته این کمپ توسعه پیدا خواهد کرد و با اجرای طرح های حرفه آموزی به بازگشت بزهکاران به جامعه کمک خواهد کرد.
در ادامه جلسه هر یک از معاونین قضایی، فرماندهان پلیس های تخصصی، فتحی مدیر کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گزارشی از اقدامات خود ارائه و پس از ارائه نقطه نظرات و دیدگاههای اعضاء این جلسه ۳ ساعته با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای خبر /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha