تأکید معاون قوه قضائیه بر عفو اختصاصی برای زندانیان فعال درحوزه قرآنی/ رئیس سازمان زندان‌ها: تمام آمال و غایت زندانبانان، تحقق اصلاح و تربیت زندانیان است

معاون قضایی قوه قضائیه در این مراسم از عفو اختصاصی برای زندانیانی که در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند، خبر داد و تصریح داشت؛ زندانبانان همواره باید شرایط مددجویانی که شرایط عفو و یا تقلیل مجازات را دارند، منعکس کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، باحضور معاون قضایی قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان‌ها، محفل انس با قرآن در زندان‌ها با عنوان «قرآن کتاب رهایی» پیش از ظهر امروز، 16 اسفندماه در زندان مرکزی همدان برگزار شد.

این مراسم با حضور مقامات استان همدان، مدیران‌کل و همچنین مشارکت مددجویان استان‌های غرب کشور شامل همدان، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان و قزوین که متأثر از برنامه‌های اصلاحی‌وتربیتی زندان‌ها حافظ قرآن شده‌اند به انجام رسید و این مددجویان مورد تشویق قرار گرفتند.

زندانیان از فرصت ماه رمضان، برای اصلاح رفتار و کردار خود بهره ببرند
در این راستا و در بخشی از مراسم، معاون قضایی قوه قضائیه درسخنانی با اشاره به درپیش بودن ماه رمضان گفت: رمضان، ماه بهار قرآن و بهترین فرصت برای خودسازی تمام افراد به ویژه برای مددجویان زندان‌ها است. قرآن شفا و رحمت است چراکه روح و حقیقت انسان را از بیماری باطنی نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی خطاب به زندانیان گفت: از فرصت ماه رمضان، برای اصلاح افکار و کردار خود و از قرآن برای توبه بهره ببرید. آغوش خدا همیشه به روی بندگان باز است و نباید ناامید شد. وی در این ارتباط اعلام کرد؛ یکی از زندانیان همدان که محکوم به اعدام شده بود، توانست در این مکان حافظ چند جزء قرآن شود و با وجودی که امیدی برای او نبود اما به لطف خدا از حکم اعدام نجات یافت.

معاون قضایی قوه قضائیه از عفو اختصاصی برای زندانیانی که در حوزه قرآنی فعالیت می‌کنند، خبر داد و تصریح داشت؛ زندانبانان همواره باید شرایط مددجویانی که شرایط عفو و یا تقلیل مجازات را دارند، منعکس کنند.

تأکید معاون قوه قضائیه بر عفو اختصاصی برای زندانیان فعال درحوزه قرآنی/ رئیس سازمان زندان‌ها: تمام آمال و غایت زندانبانان، تحقق اصلاح و تربیت زندانیان است

تمام آمال و غایت نگاه ما زندانبانان تحقق اصلاح و تربیت زندانیان است
همچنین رئیس سازمان زندان‌ها در این محفل بزرگ قرآنی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تلاش برای اصلاح و تربیت زندانیان رویکرد اصلی سازمان زندان‌هاست، گفت: در این مسیر حرفه‌آموزی و اشتغال و درکنار آن فعالیت‌های متنوع فرهنگی درصدر اقدامات ما قرار دارد.

وی تأکید کرد؛ سوادآموزی در بین زندانیان و ارتقای سطح دانش آنان با استقرار امکانات لازم، در زندان‌های کشور با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین ترویج فعالیت‌های ورزشی، هنری و کتابخوانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: این اقدامات هم‌اکنون درقالب جشنواره‌های مختلف در زندان‌ها و برای مددجویان دنبال می‌شود. ضمن اینکه آشنایی با معارف اسلامی و برقراری کلاس‌های مرتبط فرهنگی برای زندانیان از برنامه‌های جدی سازمان زندان‌ها است.

دکتر محمدی همچنین گفت: با توجه به وجود دارالقران در زندان‌های سراسر کشور، این مراکز در ماه رمضان فعالیت‌های ویژه‌ای پیش رو خواهند داشت.

گفتنی است در ادامه این مراسم نیز قاسمی‌فرزاد استاندار همدان با اشاره به حضور پرشور مددجویان همدان در انتخابات اخیر، گفت: برقراری دارالقرآن‌ در زندان‌های همدان زمینه‌ای برای اصلاح مددجویان است و توفیقات خوبی نیز در این راه حاصل شده که قابل قدردانی است.

همچنین بروجنی مدیرکل زندان‌های استان همدان با اعلام اینکه ۱۱۸ زندانی در زندان‌های استان توانسته‌اند حافظ و قاری قرآن شوند، افزود: هم‌اکنون ‌هزار و ۵۴۹ مددجو نیز راوی قصه‌های قرآنی هستند.
لازم به ذکر است در پایان این محفل قرآنی، مددجویان حافظ قرآن به قرائت قرآن پرداختند و در ادامه برنامه مقاطعه‌خوانی توسط مددجویان انجام گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha