آماده همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان هستیم

مدیربنیاد تعاون زندانیان استان کرمان با سرپرست شهرداری کرمان دیدار کرد. تویسرکانی در این دیدار گفت: آماده همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان هستیم تا درخصوص همکاری‌های دوطرفه برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان در دیدار با سرپرست شهرداری کرمان، گفت: بیکاری، باعث آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فراوان برای افراد، خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

امان‌الله برخوری، با بیان اینکه اشتغال مناسب، بیشتر آسیب‌های اجتماعی را از افراد و خانواده‌ آنها دور می‌کند، تأکید کرد: در این خصوص همه‌ی دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند و راه پیشگیری از جرم را پیش بگیرند.

برخوری، با بیان اینکه شهرداری مسئولیت‌های اجتماعی زیادی دارد، گفت: از شهرداری کرمان به‌دلیل همکاری مطلوبی که با ما دارد و از توان و ظرفیت افراد زندانی برای انجام کارهای شهر استفاده می‌کند، سپاسگزاریم و همچنان نیازمند همکاری‌های مستمر شهرداری هستیم.

آماده همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان هستیم

وی با اشاره به‌اینکه صنایع‌دستی باکیفیت، توسط افراد زندانی در کارگاه‌های اشتغال زندان‌ها تولید می‌شود، افزود: از شهرداری می‌خواهیم در صورت امکان، با در اختیار گذاشتن یک مکان مناسب در یک مسیر پرتردد برای نمایش و فروش این صنایع‌دستی، اقدام کند.

محسن تویسرکانی، در این دیدار به بازدیدش از دست‌ساخته‌های زندانیان اشاره کرد و افزود: بعضی از این آثار به‌قدری خوب بود که باورپذیر نبود که دست‌ساخته افراد زندانی باشد؛ بنابراین، همه ما باید دست به دست هم دهیم و برای توانمندسازی و اشتغال این افراد تلاش کنیم تا نتایج مفید آن را ببینیم.

وی ادامه داد: بر آن هستیم تا پایان سال چندین نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در شهر داشته باشیم، بنیاد تعاون زندانیان استان نیز می‌تواند دست‌ساخته‌های زندانیان را در این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی که در مکان‌ها و زمان‌های خاص برپا می‌شوند، ارایه و نمایش دهند.

تویسرکانی اظهار داشت: شهر کرمان به‌دلیل وجود مرقد مطهر سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، یک شهر زیارتی شده و زائران زیادی به این شهر می‌آیند؛ بنابراین، باید تلاش کنیم با بسترسازی‌های مناسب، خاطراتی خوب و ماندگار برای زائران سردار بسازیم و از این ظرفیت برای معرفی صنایع‌دستی و سوغات شهر و استان کرمان به هم‌وطنان استفاده کنیم؛ به این منظور، به ساخت یک بازارچه دائمی نیز فکر کرده‌ایم.

سرپرست شهرداری کرمان، با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان، در خصوص بکارگیری زندانیان در اجرای پروژه‌های عمرانی، افزود: تصمیم داریم از توان افراد زندانی استفاده کنیم تا هم در انجام کارهای شهرداری کمک شود و هم به توانمندسازی زندانیان، و ایجاد درآمد برای آنها، کمکی کرده باشیم.

وی اظهار داشت: آماده همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان هستیم تا درخصوص همکاری‌های دوطرفه برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha