زندان به سبب رسالت خود در نگهداری انسانها، نیازمند فعالیت‌های مستمر عمرانی است

مدیرکل دفتر فنی و عمرانی سازمان زندانهای کشور در سفر دوروزه خود به استان فارس، با همراهی مدیرکل زندانهای استان از پروژه های عمرانی زندانهای فیروز آباد و شیراز و فسا بازدید کرد و با توضیحات ابراهیمی، از نزدیک در جریان روند ساخت و اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف در این استان قرار گرفت. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس ، ناصر حاج محمدی با اشاره به بازی رو خود از پروژه زندان جدید شهرستان فیروزآباد گفت: این پروژه با ظرفیت ۵٠٠ نفر در مراحل پایانی فاز ۱ خود قرار دارد و با تامین اعتبارات لازم فاز ۲ آن به زودی آغاز خواهد شد و با تکمیل و بهره‌برداری از آن، زندان قدیمی فیروزآباد تعطیل و به خارج از شهر منتقل خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی و عمرانی سازمان زندان‌های کشور طرح خروج زندان‌ها از محدوده مسکونی و شهری را از جمله تکالیف دولت در برنامه‌های پنجم، ششم و هفتم توسعه کشور برشمرد و گفت: تحقق این مهم در استان فارس بصورت جد در دستور کار قرار دارد.زندان به سبب رسالت خود در نگهداری انسانها، نیازمند فعالیت‌های مستمر عمرانی است

وی همچنین به بازدیدهای خود از پوژه‌های عمرانی جاری در زندان‌ عادل آباد شیراز، کانون اصلاح و تربیت فارس و ندامتگاه شهرستان فسا اشاره کرد و گفت:با برنامه‌ریزی‌شایسته مدیر کل زندان‌های استان و اهتمام و اجرای کیفی همکاران در زندان‌های استان اقدامات بسیار خوبی در راستای ساخت، توسعه، نوسازی، بازسازی و زیباسازی موسسات کیفری استان در حوزه‌های مختلف اندرزگاهی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و... انجام پذیرفته که وضعیت زندان‌های فارس را بصورت اصولی، بسیار متفاوت تر از در مسیر توسعه‌ قرار داده است، بی‌شک با اتمام پروژه‌های فعلی نیز زندان‌های فارس بیش از پیش واجد شاخصهای تحول و تعالی خواهند شناخته شد.

مدیر کل دفتر فنی و عمرانی سازمان زندان‌های کشور با اعلام اینکه زندان محل نگهداری انسان‌هاست و به بیانی باید گفت که زندان یک مکان همیشه زنده است افزود: شرایط خاص مترتب بر زندان‌ها ایجاب می‌نماید که این مراکز همواره در حال بهسازی، مرمت، تعمیر و نوسازی باشند تا بتوانند مکانهایی مناسب برای نگهداری و اجرای برنامه‌های تامینی، تربیتی و آموزشی باشند. از این رو مقوله توسعه و عمران در زندان‌های فارس به عنوان یک اولویت بسیار مهم محسوب شده و باید نمره عملکرد مدیر کل زندان‌های است به همکارانشان را در این عرصه عالی اعلام کرد.

وی در خاتمه از مدیر کل زندان‌های فارس، رئیس اداره فنی و مهندسی اداره کل زندان‌های استان و همکارانشان به واسطه اقدامات موثر جاری در استان فارس قدردانی نمود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha