۳۵۰ زندانی در اردبیل از تسهیلات پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در حاشیه بازدید رئیس‌کل دادگستری از مرکز مراقبت الکترونیکی این استان از بهره‌مندی ۳۵۰ زندانی از پابند الکترونیکی در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، رئیس‌کل دادگستری این استان طی بازدیدی از مرکز مراقبت الکترونیکی از نزدیک در جریان فعالیت‌های انجام یافته در این مجموعه قرار گرفت.

در این بازدید که دادستان اردبیل نیز حضور داشت، امجدی، مدیرکل زندان‌های استان گزارش جامعی از آمار پابندهای موجود، تعداد زندانیان استفاده کننده از پابند، فرآیند رسیدگی و رصد الکترونیکی مددجویان تحت مراقبت، جایگاه استان اردبیل در بحث صدور احکام پابند و ... ارائه داد.

۳۵۰ زندانی در اردبیل از تسهیلات پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند

امجدی، اظهار داشت: در راستای عمل به سیاست نهاد قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۵۰زندانی واجدشرایط از تسهیلات پابند الکترونیکی استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به موجودی پابند در مرکز مراقبت الکترونیکی استان، امکان افزایش تعداد استفاده‌کنندگان از پابند طبق دستور مقامات قضایی میسر است.

حجه‌الاسلام کثیرلو، رئیس کل دادگستری استان نیز در این بازدید، ضمن قدردانی از همکاران این مجموعه خواستار استفاده حداکثری محاکم قضایی از ظرفیت صدور احکام جایگزین حبس، علی‌الخصوص رای استفاده از پابند الکترونیکی شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha