پرداخت ۶۶ میلیارد ریالی دستمزد به زندانیان شاغل در مجتمع تولیدی قزلحصار

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان استان البرز، از اشتغال روزانه یک هزارو ۴۰۰ زندانی در واحدهای تولیدی مجتمع ندامتگاهی قزلحصار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان تهران، محمد رضا رضابخش، مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان البرز اظهار کرد: طی سال جاری بیش از ۶۶ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به کارگران و تولید کنندگان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: اغلب زندانیان به صورت کارمزدی و استاد شاگردی در کارگاه‌های تولیدی، صنایع دستی، مونتاژ و صنعتی در شعبه قزلحصار مشغول به کار هستند.
رضابخش گفت: کترینگ طبخ غذا، خشکشویی، خیاطی، سراجی، پیراهن‌دوزی، مونتاژ کلیدپریزبرق، کفاشی، تابلوسازی صنعتی، فرفورژه، تراشکاری، فلزکاری، نقاشی و نجاری، در واحد تولیدی قزلحصار مشغول هستند.

وی افزود: با راه اندازی خط تولید دوچرخه به صورت کارگاهی و خوابگاهی در این مجتمع ندامتگاهی روزانه ۳۰۰ نفر مشغول به کار شدند که با برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده، ظرفیت اشتغال در این بخش به حدود ۲ برابر خواهد رسید.

او ادامه داد: بنیاد تعاون با قدمت بیش از ۸۰ سال سابقه، وظیفه اشتغال و حرفه‌آموزی و کمک به خانواده‌های زندانیان را بر عهده دارد.

رضا بخش در انتها یادآورشد: اشتغال مددجویان در کارگاه‌های مختلف تولیدی، این فرصت را به آنان می‌دهد تا علاوه بر فراگیری حرفه و شغلی جدید، بعد از پایان دوران محکومیت نیز با تکیه بر آموزش های داخل زندان، بتوانند معیشت خانواده‌هایشان را تامین نمایند.

گفتنی است زندانیان شاغل در مجتمع تولیدی قزلحصار زیر نظر بنیاد تعاون استان البرز فعالیت می‌کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha