برترین‌های جشنواره سرود، آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندان‌های مازندران معرفی شدند

مراسم اختتامیه دومین جشنواره سرود، آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندان های مازندران با مشارکت 38 گروه هنری و 150 شرکت کننده در شهرستان بابل برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان مازندران، دومین جشنواره سرود و آواهای مذهبی ، محلی و آیینی زندان‌های استان مازندران به میزبانی اداره زندان بابل برگزار شد.

علی استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران در این زمینه اظهار کرد: جشنواره سرود و آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندان های استان مازندران را باید یک رویداد بزرگ فرهنگی و هنری دانست .

استادی با اشاره به اهداف سازمان زندانها در برگزاری این جشنواره گفت: شناسایی استعدادهای هنری و ایجاد بستر مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادها، گسترش فرهنگ بومی و محلی و آیین های سنتی و ترویج مفاهیم دینی و انقلابی از مهمترین اهداف این جشنواره است .

وی تصریح کرد: تولید محتواهای فاخر هنری در رشته های سرود، آواها و نغمه ها و سرودن اشعار به زندانیان کمک می کند علاوه بر سپری کردن دوران تحمل کیفر به خودباوری و اعتماد به نفس آنان کمک کرده و نقش مهمی در توسعه مهارت های زندگی آنان خواهد داشت.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران گفت: در این جشنواره تعداد 150 نفر از زندانیان زندانها و مددجویان کانون اصلاح و تربیت به عنوان منتخبین استان حضور یافتند.

وی افزود: تعداد 11 گروه برتر سرود و 13 نفر در بخش آواهای محلی و بومی و آواز و همچنین تعداد 12 نفر از مداحان و مرثیه خوانان برتر زندان‌های استان در این جشنواره رقابت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان مازندران، این جشنواره به میزبانی شهر بابل و در سالن ورزشی چندمنظوره زندان و با حضور داوران برتر حوزه ادبیات، موسیقی، سرود و مداحی و جمعی از مدیران و مسئولین فرهنگی زندان‌های استان به پایان رسید و نفرات برتر به اولین جشنواره سرود، آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندان‌های کشور که به میزبانی استان کهکیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد، معرفی شدند.

انتهای خبر/

برترین‌های جشنواره سرود، آواهای مذهبی، محلی و آیینی زندان های مازندران معرفی شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha