۶ زندانی نیازمند به نیت ۶ شهید شاخص حقوقدان آذربایجان غربی در ارومیه آزاد شدند
۶زندانی نیازمند جرایم غیرعمد به نام۶شهید شاخص حقوق دان در ارومیه آزاد شدند

با اهدای حکم آزادی ۶ زندانی مالی به نیت شش شهید حقوقدانان استان آذربایجان غربی که شرایط آزادی آنها توسط ستاد دیه فراهم شده بود مراسم آئین بزرگداشت یادواره قاضی شهید میر ولی رفیعی برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ،روز سه‌شنبه یکم اسفند ماه یادواره شهید میر ولی رفیعی راد شهید شاخص کشوری بسیج حقوقدانان، با حضور جمعی از مدیران قضایی، اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان، خانواده شهداء، ایثارگران و حقوقدانان بسیجی در ارومیه برگزار شد.

دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی درآیین بزرگداشت شهدای شاخص حقوق دان بیان داشت: قطعاً در بیانات مقام معظم رهبری که فرموده اند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء کمتر از شهادت نیست، فلسفه و هدف ارزشمندی وجود دارد که یکی از این فلسفه ها این است که شهداء چراغ های روشن مسیر حرکت بشریت هستند و با تبیین آرمان شهیدان هیچگاه از مسیر راست منحرف نخواهیم شد. رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: شهید میر ولی رفیعی راد یکی از نابغه ها و نخبگان دوران خود و دانش آموخته حقوق دانشگاه تهران در آن زمان بود که وقت خود را صرفاً به تحصیل نگذراند و در کنار آن اقدامات موثری، همچون تاسیس انجمن اسلامی دانشگاه تهران داشت. وی افزود: این شهید بزرگوار همچنین در سنگر احقاق حق به عنوان قاضی شاخص و در طراز انقلاب از عدالت پاسداری می کرد و علم و دانش خود را در جهت خدمت به مردم صرف می کرد و نیز با شروع جنگ تحمیلی، از سنگر دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب غافل نشد و در جبهه های حق علیه باطل حاضر و در نهایت با رسیدن به جایگاه رفیع شهادت، عاقبت به خیر شد و به مولایش حسین (ع) پیوست. مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: باید روحیات، تفکرات و اقدامات خود را با الگوگیری از این چنین شهیدان شاخص که معیار و چراغ روشن هستند، راه آنها را با تمام توان ادامه دهیم و فرصت خدمت را قدر بدانیم و هر جا کم آوردیم به سختی هایی که شهداء، جانبازان و ایثارگران عزیز در راه دفاع از میهن کشیدند فکر کنیم. رئیس شورای قضایی استان خطاب به جامعه وکلاء و حقوقدانان گفت: امروز وظیفه جامعه وکلاء و حقوقدانان، مفتضح کردن جنایت های رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی و حامیان مستکبر آنها، در جامعه بین المللی است. وی تاکید کرد: امروز در سایه خون شهداء موقعیت خدمت فراهم است و هر کسی در حیطه کاری خود باید تلاشش خدمت بی منت به مردم باشد، چرا که هرکسی در مسیر شهداء قدم بردارد، شهداء از او راضی خواهند بود و اگر از این مسیر خارج شود، قطعاً به آرمان های شهداء خیانت کرده است. عتباتی در پایان با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: امروز جهاد تبیین که مقام معظم رهبری به آن تاکید فرموده‌اند بسیار اهمیت دارد، خصوصاً تبیین لزوم شرکت پرشور در انتخابات و جایگاه مجلس شورای اسلامی در سازندگی میهن اسلامی است تا در ۱۱ اسفند ماه شاهد ثبت حماسه ای دیگر در دفتر زرین انقلاب باشیم.

در این آیین دکتر مریم رفیعی راد دختر شهید رفیعی راد با متنی بسیار زیبا و تاثیر گذار که در آن‌ زندگی و شهادت این شهید بزرگوار به زیبایی به تصویر کشیده شده بود، حاضرین را تحت تاثیر قرار داد. لازم به ذکر است این مراسم با سخنرانی دکتر بهرامی پور مسئول بسیج حقوقدانان کشور و سرهنگ پاسدار محمدی مسئول بسیج حقوقدانان استان ادامه و با تجلیل از خانواده های شهیدان رفیعی راد، ولی تاک ،حاج ولی حاجی قلی زاده، شهید کاظمی، کیانی و فرشاد شایسته، شهدای خانواده حقوقدانان استان توسط دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و اهدای حکم آزادی ۶ زندانی مالی به نیت شش شهید حقوقدانان استان که شرایط آزادی آنها توسط ستاد دیه فراهم شده بود مراسم خاتمه یافت.

شهید میرولی رفیعی راد بیست و پنجم دی ۱۳۳۰، در خانواده ای مومن و متعهد شهرستان خوی چشم به جهان هستی گشود و به خاطر علاقه وافری که به تحصیل داشت بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شد و تحصیلات کارشناسی را در رشته حقوق به پایان رساند. با شروع انقلاب اسلامی همکاری صمیمانه در شکوفایی انقلاب داشت. تا آنجا که میسر و مقدور بود، از هیچ کوشش و تلاشی فروگذار نمی کرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسؤولیتی در دانشگاه تهران پذیرفت. وی یکی از مؤسسین انجمن اسلامی دانشگاه تهران بود و در جبهه های حق علیه باطل نیز حضور یافته و علیه متجاوزین بعثی جنگید و سرانجام یکم اسفند ۱۳۶۴، هواپیمای حامل این شهید بزرگوار و افراد شاخصی همچون آیت ا... محلاتی که همراه در حال ماموریت بودند توسط دو جنگنده رژیم بعث مورد هدف قرار گرفت و این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل شدند. رحشان شاد و نامشان گرامی باد.

انتهای خبر/



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha