اولین جشنواره آواها و نواهای محلی در ندامتگاه کرج به کار خود پایان داد

اولین جشنواره آواها و نواهای محلی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پس از 3 روز رقابت همزمان با عید مبعث در ندامتگاه کرج به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان های استان البرز، در این دوره از جشنواره بیش از ۶۰ مددجو در زندان‌های استان به رقابت پرداختند و از نفرات برتر تقدیر شد.
فتحی سرپرست اداره‌کل زندان‌های استان البرز در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: استان البرز را با توجه به تنوع قومیت‌هایش «ایران کوچک» و «رنگین کمان اقوام» می‌نامند، که برگزاری این جشنواره در زندان‌های البرز در راستای استفاده از این ظرفیت‌ها و نمایش فرهنگ و هنر اقوام ایرانی به زندانیان بود.
فتحی با اشاره به آثار اجرا شده گفت: این جشنواره با لهجه‌های کردی، لری، ترکی، گیلکی، ساروی، دشتستانی، فارسی، افغانی و پشتو اجرا شد که مورد توجه مددجویان قرار گرفت.
فتحی در خصوص آثار تربیتی و اصلاحی جشنواره‌های هنری در بین مددجویان گفت: این جشنواره‌ها از چند منظر قابل بررسی است. اول اینکه یک رقابت سالم و دوستانه را تجربه می کنند. دوم اینکه میل به دیده شدن را که شاید در وجود هر کس وجود داشته باشد را برآورده می کند و از بروز رفتارهای آسیب زا می تواند جلوگیری کند. از طرفی مفاهیم و کلید واژه‌های مورد هدف این جشنواره در راستای ایثار، گذشت و فداکاری است که می‌توان گفت در زمره آموزش‌های غیر مستقیم قرار دارند.
گفتنی است داوری این جشنواره بر عهده محمد درویشی و فواد ابراهیمیان بود و به کلیه شرکت کنندگان بسته های نفیس فرهنگی اهدا شد.

برای دیدن عکس‌های بیشتر کلیک کنید.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha