قضات روند نگهداری زندانی و اعطای امتیازات ارفاقی را با دقت نظر پیگیری کنند

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، رییس کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکز استان،اعضای شورای قضایی و جمعی از قضات دادگستری شیراز ضمن بازدید از زندان عادل آباد شیراز با بیش از ۴۲٠ نفر از مددجویان زندان ملاقات و به بررسی درخواست ها و مشکلات آنها پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسان اداره کل زندان‌های استان فارس، رییس کل دادگستری استان در حاشیه این بازدید و بررسی قضایی درخواست و مشکلات مددجویان زندان عادل آباد شیراز گفت: بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه و روال همیشگی این دادگستری کل، برنامه حضور و بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره و رسیدگی قضایی به امور زندانیان در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: در ایام ا... دهه پر فروغ فجر انقلاب اسلامی ایران این برنامه به صورت ویژه مد نظر قرار گرفت و امروز شاهد حضور اعضای شورای قضایی و برخی از قضات در زندان هستیم.

نماینده عالی قوه قضاییه در فارس با اعلام اینکه امروز بیش از ۴۲٠ نفر از زندانیان مرد و زن زندان مرکزی شیراز با مقامات قضایی و قضات دادگاه و دادسرای شیراز بصورت چهره به چهره دیدار کردند؛ گفت: عمده تقاضای زندانیان مرخصی و برخورداری از آزادی مشروط بود که در راستای برخورداری زندانیان واجد شرایط از مرخصی و آزادی وعفو مشروط در چارچوب قانون دستورات قضایی لازم صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه هدف ما از این بازدیدهای هدفمند و ملاقات با مددجویان زندان، اهتمام ویژه قضات برای رسیدگی مؤثر به مشکلات زندانیان وپاسخگویی به نیازهای قضایی آنان است؛ افزود: تأکید بر نظارت و حضور مداوم قضات در زندان ها بدین علت است که این روند می تواند کاهش جمعیت کیفری را به دنبال داشته باشد، ضمن اینکه زندان پایان کار رسیدگی به جرائم نیست و قاضی صادر کننده رأی باید همواره پیگیری وضعیت زندانیان باشد و بداند که سرانجام پرونده به کجا رسیده است.

وی درادامه گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان زندانها، اهتمام جدی در اصلاح و تربیت مجرمان و آموزش مهارت آموزی به آن ها برای باز اجتماعی کردن زندانیان و تلاش برای بازگشت فرد زندانی به جامعه از طریق برنامه های متنوع اصلاحی و تربیتی است و دستگاه قضایی نیز نسبت به بهره مندی افراد واجد شرایط از تأسیسات ارفاقی تدابیر لازم اتخاذ کرده است.

وی در خاتمه گفت: در این بازدید و رسیدگی به مشکلات قضایی مدد جویان زندان، برای اعطای ارفاقات قضایی، مرخصی منجر به آزادی و آزادی مشروط و... بیش از ۵٠ نفر از زندانیان واجد شرایط با پیگیری و دستورات قضایی از زندان آزاد شدند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha