افتتاح کارگاه تولید مصنوعات نمدی انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد

با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندان های استان ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ، فرمانده سپاه ناحیه شهرکرد، رئیس خانه صنعت و معدن استان، مدیر عامل و اعضای هئیت مدیره انجمن کارگاه تولید نمد انجمن حمایت از زندانیان شهرکردافتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان رای کار و همچنین خانواده های زندانیان انجمن حمایت زندانیان شهرکرد اکارگاه تولید مصنوعات نمدی را افتتاح کرد.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان شهرکرد در آیین افتتاح کارگاه تولید مصنوعات نمدی گفت : این کارگاه که با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال راه اندازی شده است زمینه اشتغال مستقیم ۵ نفر را فراهم نموده است و در فاز دوم ، واحد فرآوری و تبدیل نمد به محصولات مختلف ایجاد خواهد شد که در این بخش نیز تعداد ۵ نفر مشغول به کار خواهد شد.

مصطفی قادری افزود: ایجاد اشتغال پایدار از اهداف انجمن حمایت است و باعث کاهش آسیب های اجتماعی، اقتصادی و بازگشت به زندان خواهد شد.

وی با تشکر از حمایت های قضات و مسئولین قضایی در اعطای احکام جایگزین حبس ادامه داد: کلیه هزینه های راه اندازی این کارگاه از طریق آراء و احکام جایگزین حبس تامین شده است..

گفتنی است :تولید نمد از قدیمی ترین هنرهای صنایع دستی است و چهارمحال‌وبختیاری با حدود ۵۰۰ هنرمند نمدمال در صدر تولید این محصول قرار داردو شهرکرد به‌عنوان پایتخت نمد ایران نامگذاری شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha