ارتقاء وضعیت بهداشت و درمان جسمی و روانی زندانیان و خانواده آنان از مهمترین اهداف تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان است

اولین نشست کارگروه بهداشت و درمان قرارگاه اجتماعی زندان با حضور نمایندگان سازمان های عضو به میزبانی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان خراسان رضوی، جانفدا مدیر کل زندانهای استان در این جلسه ضمن تشریح اهداف ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان که با تشکیل ۸ کارگروه تخصصی، در حوزه زندانیان و خانواده آنان ارائه خدمت می نمایند گفت:پدیده جرم برای تمامی ابعاد جامعه ایجاد خسارت می نماید،لذا باید با نگاه کارشناسی و عالمانه و مشارکت و هم افزایی تمامی نهادهای مسئول اجتماعی در ارائه خدمت،زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کرد.
وی افزود :نگاه مسئله محور مهمترین ایده تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان را شکل میدهد،از این رو خانواده زندانیان به عنوان یکی از مهمترین گروه های هدف در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به علت شرایط خاص آنان چه از لحاظ مسائل معیشتی وبهداشت و درمان،و نیز معضلات اجتماعی که برای این خانواده ها در نبود سرپرست خانواده ایجاد می شود، در این قرارگاه مورد توجه ویژه قرار دارند.
جانفدا خاطرنشان کرد :هدف ما در کارگروه بهداشت و درمان، افزایش امید به زندگی به عنوان مهمترین پایه موضوعات بهداشتی و درمانی برای افراد آسیب دیده اجتماعی است.
وی ضمن تشکر از حضور مسئولانه اعضای کارگروه افزود:امیدواریم در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این قرارگاه، زمینه ارتقاء بهداشت و درمان جسمی و روانی در حوزه زندانیان و خانواده آنان را فراهم نمائیم.
در ادامه اعضای کارگروه تخصصی بهداشت و درمان قرارگاه اجتماعی زندان به ارائه دیدگاه های خوددرراستای ماموریتهای قرارگاه پرداختند:
غفاریان نماینده علوم پزشکی مشهد: همانطور که از گذشته تعاملات خوبی با مجموعه زندان در خصوص بیماران زندانی و موضوعات مرتبط با اعتیاد داریم، در حوزه مسئولیت اجتماعی خود با تعامل بین بخشی و همکاری سازمانی به ارائه خدمت خواهیم پرداخت.
موسوی نیا نماینده بهزیستی: با استفاده از ظرفیت تمامی معاونت های این اداره آماده ارائه خدمت در چارچوب اهداف این قرارگاه هستیم.
اصغری مسئول گروه جهادی پزشکان و پرستاران بدون مرز : با تشکر از دیدگاه جدید ایجاد شده در مجموعه زندان های استان در جهت خدمت به زندانیان و خانواده آنها با مشارکت سایر نهادهای اجتماعی؛ در حوزه بهداشت و درمان در زندانها نیازمند ارتقای تجهیزات و اختصاص نیروی انسانی متخصص می باشیم.همچنین پیشنهاد می گردد در جهت ارائه خدمات درمانی پایش وضعیت سلامت زندانیان به صورت هدفمند صورت پذیرد.
ربیعی نماینده انجمن معتادان گمنام: هم اکنون در تمامی زندان ها با حضور نمایندگان انجمن خدمت رسانی صورت میپذیرد. این انجمن در زمینه ارائه نشریات و برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای اهداف این قرارگاه همکاری خواهد داشت.
حسینیان نماینده شهرداری مشهد: در طرح مشاوره محله که با محوریت مساجد حاشیه شهر برگزار می شود آماده ارائه خدمات رایگان در حوزه بهداشت روان به خانواده زندانیان معرفی شده هستیم.
هدایتی نماینده جمعیت هلال احمر: نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به خانواده زندانیان معرفی شده اقدام خواهیم کرد، همچنین آمادگی خود را در جهت اعزام مربی درجهت ارائه آموزش‌های امدادی برای زندانیان و خانواده آنان اعلام می نماییم.
فراشیانی نماینده کمیته امدادامام خمینی(ره): نیازمند یک سامانه جامع اطلاعاتی در جهت خدمت رسانی هدفمند به گروه های هدف در این قرارگاه می باشیم.همچنین به افراد آزاد شده از زندان تا ۶ ماه ارائه خدمت می نماییم.
حکیمی نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره): در این قرارگاه به موضوع خانواده زندانیان باید توجه ویژه داشت وهم افزایی تمامی دستگاه ها در اشتراک اطلاعات در جهت ارائه هدفمند خدمات ضروری است در موضوع بیمه سلامت زندانیان و خانواده آنان،شناسایی سمن ها،انجمن ها و گروه های جهادی همکاری خواهیم نمود.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha