آزادی 90 زندانی با ارفاقات قانونی در «میز خدمت» قضایی زندان مرکزی خراسان جنوبی

به مناسبت چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی میز خدمت قضایی با حضور 50 قاضی از محاکم قضایی استان با زندانیان زندان مرکزی بیرجندچهره به چهره دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، حجت السلام «موحدی راد» رئیس کل دادگستری استان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر با دیدارهای چهره به چهره همکاران قضایی با زندانیان زندان مرکزی با آزادی 45 زندانی با ارفاقات قانونی موافقت شد.

وی با اشاره به این که با همراهی دادستان مرکز استان و قضات محاکم قضایی تعداد45 زندانی واجدشرایط با استفاده از پابند الکترونیکی زمینه گذراندن دوران محکومیت آنها نیز در کنارخانواده محیا شد افزود: همچنین برای دیگر زندانیان واجدشرایط نیز برابر دستورالعمل ها به 10 روز مرخصی نیز اعزام می شوند.

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس کل دادگستری،دادستان مرکز استان و تمامی قضات محاکم قضایی در سطح استان بابت تعامل و هم افزایی به وجود آمد گفت: این تعامل های سازنده و از طرفی کار جهادی همکاران زندان های سطح استان کسب مقام اول کشوری در حوزه قضایی را نیز همراه داشته است.

«علی عبدی» افزود: استان خراسان جنوبی با گرفتن 451/85 امتیاز رتبه اول ارزیابی 18 گانه قضایی اعم از کاهش ورودی به زندان ها،بستن پرونده های رد مال مبهم،آزادی زندانیان جرائم غیر عمد،افزایش مرخصی در چهار چوب قانونی،افزایش استفاده از پابند الکترونیک،دادرسی الکترنیکی،افزایش عفو منجر به آزادی،پذیرش توبه،استفاده از نظام نیمه آزای بخش از شاخص های مورد ارزیابی بوده که توسط کشور نیز انجام شده است.

وی ادامه داد:از ابتدای امسال 117 زندانی جرائم غیر عمد توسط ستاددیه استان آزاد شدند که در کشور رتبه دوم اخذ رضایت شکات را کسب کردیم.

وی با بیان این که برای خانواده زندانیان نیازمند توسط انجمن های حمایت تاکنون دو هزار58 سبد حمایتی اهداء، افزود: برای 212 نفر از خانواده زندانیان نیز اشتغال محیا شده است.

وی اظهار داشت:در راستای حمایت از خانواده زندانیان از ابتدای امسال تاکنون 830بازدید توسط مدیر کل،معاون،مدیران عامل و روسای زندان های جهت رفع مشکلات خانواده زندانیانصورت گرفته است.

در پایان از قضات و همکاران ساعی نیز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha