کد خبر: 161
۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷

مدیرکل زندان های استان البرز:

۴۰ درصد مددجویان در زندان های البرز مشغول به کار هستند

اجرای دقیق اولویت های سازمان زندان ها در زندان های البرز
۴۰ درصد مددجویان در زندان های البرز مشغول به کار هستند

« علی چهارمحالی »  روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این  میزان با برنامه ریزی  صورت گرفته باید تا پایان سال در زندان نمونه به ۷۰ درصد و در سایر زندان ها به ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: استان البرز دارای امتیاز ویژه ای همچون فعالیت صنایع و کارخانجات مهم کشور در آن است و ما درصدد هستیم تا زندانیان واجد شرایط پس از اخذ تامین مناسب توسط مراجع قضایی به شهرک های صنعتی اعزام شوند.

چهارمحالی ادامه داد: این کار چند امتیاز  دارد اول اینکه زندانیان در حوزه اشتغال توانمند می شوند و علاوه بر دریافت حقوق با بازار کار نیز آشنا شده  و پس از آزادی نیز می توانند در صنایع مشغول به کار خواهند شد ضمن آنکه  دیگر شاهد تکرار ارتکاب جرم پس از آزادی زندانی نخواهیم بود.

وی گفت: اکنون  پروژه کمربندسبز کرج با استفاده از زندانیان در حال اجرا است و زندانیان در این پروژه حقوق دریافت می کنند.

چهارمحالی افزود: یکی از دغدغه های ما در حوزه اشتغال، اشتغال خانواده زندانیان است که درصدد هستیم تا ضمن توانمندسازی آنان با همکاری بخش خصوصی و خیرین که مورد نظر ریاست قوه هم می باشد برایشان ایجاد اشتغال کنیم تا خدایی ناکرده وارد چرخه جرم نشوند.

وی بیان داشت: شرایط ادامه تحصیل زندانیان از نهضت سوادآموزی تا آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی در زندان مهیاست حتی با هماهنگی سازمان سنجش در داخل زندان نیز کنکور برگزار می شود و در حال حاضر چهار مددجوی ندامتگاه های البرز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل زندانهای استان البرز گفت: علاوه بر آموزش های رسمی آموزش های غیر رسمی مانند آموزش های مذهبی، مهارت های اساسی زندگی، هنری،فرهنگی و ورزشی با استفاده از امکانات موجود نیز در زندان ها برگزار می شود.

چهارمحالی افزود: استان البرز یکی از استان های فعال در عرصه کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی و جذب خیرین در این خصوص است؛ ستاد دیه و مرکز نیکوکاری شهدای زندان های البرز ۲ بازوی اداره کل زندان های البرز در عرصه آزادی زندانیان هستند که با دعوت از شکات و اصلاح ذات البین و تامین مبلغ بدهی زندانیان باعث آزادی زندانیان آبرومند و بدهکار مالی می شوند.

وی گفت: در سال گذشته ۵۴۱ بدهکار مالی جرایم غیر عمد شامل ۵۱۶ آقا و ۲۵ خانم که مبلغ کل بدهی این افراد در حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده پس از قبول اعسار آنان توسط محاکم قضایی  و نیز اخذ رضایت شکات با پرداخت بیش از ۱۵۸ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.

چهارمحالی عنوان کرد: نبود سرپرست و نداشتن شغل ثابت و درآمد یکی از معضلات جدی خانواده های زندانیان است که آنها را در معرض بسیاری از آسیب های اجتماعی قرار می دهد؛ مرکز مراقبت و خدمات پس از خروج زندانیان به همراه انجمن های حمایت از زندانیان پس ازشناسایی خانواده های نیازمندی چتر حمایتی را بر سر این خانواده ها می گستراند و خدماتی شامل اهدای بسته های معیشتی، واریز وجه نقد،پیگیری امورات اداری، تحصیلی، ودیعه اجاره بها، معرفی به مددکار، پیگیری پرونده های پزشکی و امثال آن را به این خانواده ها ارائه می دهد.

وی یادآور شد: در سال جاری همزمان با نسیم مهر نیز برنامه های حمایتی ویژه ای در این خصوص در استان انجام گرفت که می توان به اهدای یک هزار و ۹۰۰ بسته سبد کالا، ۷۵۰ کارت هدیه، ایجاد اشتغال برای ۹ نفر از خانواده ها، آزادی ۵۰ محکوم مالی، اخذ یک مورد رضایت از اولیای دم ، بازدید از ۳۰ خانواده زندانی و تهیه گردش کار جهت مساعدت مالی و پیگیری پرونده های قضایی اشاره کرد؛ همچنین جشنی با حضور ۴۵۰ خانواده زندانی با مشارکت کمیته امداد با برنامه های متنوع برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha