شورای اداری و برنامه‌ریزی زندان‌های هرمزگان برگزار شد

شورای اداری زندان های استان هرمزگان با حضور مدیرکل، روسای ستادی و همچنین روسای زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان هرمزگان، مدیرکل زندان های استان ضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای اداری و گرامی داشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به تبیین اولویت های مورد تاکید دکتر محمدی رئیس سازمان زندان های کشور و تشریح موارد مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس رئیس سازمان که ساعاتی قبل از جلسه شورای اداری برقرار گردید پرداختند.

سردار با اشاره به لزوم ارتقاء امنیت این مسئله را از مهم ترین اولویت های زندان ها دانست و پیشگیری از ورود مواد و اشیاء ممنوعه خصوصا موبایل و سیم کارت را از اولویت های مهم نظارتی و امنیتی دانست.

وی به اشرافیت روسای زندان ها نسبت به زندانیان و پرونده آنان پرداخت و افزود: در زندان های بزرگ می بایست مددکاران تسلط و شناخت کافی و چهره به چهره نسبت به مددجویان را دارا باشند و با حضور در بندها خدمات مددکاری را به زندانیان اطلاع رسانی کنند و با شناسایی خانواده های نیازمند موجباتی فراهم سازند تا تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان و خدمات اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل زندان های استان با اشاره به مصوبات جلسه ویدئو کنفرنس رئیس سازمان زندان ها گفت: روسای زندان ها و اداره قضائی و اجرای احکام باید کارها را کارشناسی پیش برده و با احصاء کامل نواقص آن ها را برطرف نمایند.

بشیر سردار با تاکید بر دستورالعمل ها در حوزه بهداشت و درمان خاطر نشان کرد، دقت لازم در خصوص پایش و غربالگری بیماران خصوصا بیماران روانی و دارای اختلالات و زندانیان تازه وارد صورت پذیرد همچنین نظارت کافی در مصرف متادون و ب 2 را خواستار شد.

اشتغال و حرفه آموزی از دیگر نکات مورد تاکید مدیرکل زندان های هرمزگان بود، وی در این خصوص گفت: اشتغال هدفمند با برنامه ریزی، فرهنگ سازی، آموزش و تعامل با دستگاه قضائی انجام پذیرد.

سردار همچنین رعایت حقوق شهروندی در زندان ها، جلوگیری از تضییع بیت المال، صرفه جویی و پرهیز از اسراف باید مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه کلیه اعضای شورای اداری به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و تشریح عملکرد حوزه های تخصصی خود پرداختند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha