برنامه‌های دهه فجر باید امیدآفرین باشد

در دوازدهمین جلسه شورای قضایی استان خراسان جنوبی برنامه های دهه فجر دستگاه های قضایی استان خراسان جنوبی اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی در دوازدهمین جلسه شورای قضایی استان به میزبانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی برنامه های اجرایی دهه فجر دادگستری استان و دستگاه های تابعه قوه قضائیه باحضور رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی مصوب و ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در ابتدای جلسه شورای قضایی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: برنامه های دهه فجر باید منتج به امیدآفرینی نسل جوان شود، بسیاری از بزرگان زمان انقلاب که مطلع از وقایع و حقایق انقلاب هستند اکنون در بین ما نیستند و این وظیفه تمامی دستگاه ها، نهادها و ارگان ها می باشد تا به جهاد تبیین لبیک بگویند و نسبت به آگاه سازی نسلهای بعد از انقلاب اقدام نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین«موحدی راد» با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان افزود: امیدآفرینی باید طوری صورت پذیرد تا حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم عزیز ایران را در پای صندوق های رای رقم بزند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام از هر حربه ای برای ناامید کردن مردم استفاده میکند، با ایجاد فتنه، انتشار اخبار کذب و جرم و جنایت های بسیار تلاش می کنند واقعیت ها را پوشانده و یاس و ناامیدی مردم را با دروغ و نیرنگ رقم بزنند، اما بصیرت و هوشیاری ملت ولایتمدار شریف ایران عصبانیت و ناامیدی آنان رو صدچندان کرده است.

رتبه اول کشوری در شاخص های قضایی

در ادامه جلسه مدیر کل سازمان زندان های استان خراسان جنوبی ضمن ارائه عملکرد ده ماهه این اداره کل گفت: تلاش ها و زحمات شبانه روزی همکاران زندان و تدابیر راهبردی رییس کل دادگستری استان و تعامل بسیار عالی قضات استان موجب شد تا اداره کل زندان های استان در راستای شاخصه های عملکردی سازمان زندان ها از رتبه دوم کشوری در نیمه اول سال به رتبه اول در نیمه دوم سال با اختلاف ۱۰ امتیاز، ارتقاء یابد و این افتخار بزرگ را به تمامی همکاران خدوم و دلسوز زندان و دادگستری استان تبریک می گویم.

«علی عبدی» افزود : بازدیدهای مداوم و مکرر قضات از زندان های استان و دستورات قضایی آنان، پیگیری های مستمر روسای زندان های استان باعث شده در تمامی شاخص های قضایی مانند ارفاقات قانونی، تعلیق مجازات، پذیرش توبه، مرخصی زندانیان، انتقال به موطن و استفاده از پابند الکترونیکی در کشور رتبه های خوبی کسب کردیم.

برنامه های دهه فجر باید امیدآفرین باشد

وی به اقدامات جهادی اداره کل زندان ها اشاره و عنوان کرد: تجهیز و راه اندازی اندرزگاه معراج با تعامل حوزه علمیه شهرستان، ایجاد اندرزگاه قرآنی و واندرزگاه روان درمانی جهت ایجاد روحیه و انگیزه در جهت سلامت مددجویان و سپس اشتغال آنان از طریق حرفه آموزی در رشته های مختلف در کارگاه های زندان ،برگزاری اردوهای زیارتی داخل و خارج استان برای زندانیان اندرزگاه زنان، کسب رتبه های برتر در مسابقات قرآنی و اذان، مسابقات هنری به ویژه تئاتر عنوان کرد.

مدیر کل زندان های استان از آزادی ۱۴۱ نفر مددجو توسط خیرین و ستاد دیه استان با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومان که از این مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان با تلاش همکاران زندان و ستاد دیه استان رضایت شکات را در پی داشته است.

در ادامه شورای قضایی استان مسئول امور فرهنگی دادگستری استان از مشارکت در طرح مشوق های قرآنی برای مددجویان طی تفاهم صورت گرفته با اداره کل زندان ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۶۷۴ گواهی قرآنی برای مددجویان و ۲۸۷۴ روز مرخصی به مدوجویان داده شده است.

حجت الاسلام «ملاکی» برنامه های اجرایی دهه فجر را استقبال نمادین از ورود حضرت امام راحل صبح روز ۱۲ بهمن ،غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا عصر پنجشنبه ۱۲ بهمن ،دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان ،نواختن زنگ انقلاب در مدارس داخل زندان ،برگزاری مسابقات ورزشی ،حضور منسجم و یکپارچه همکاران در نماز وحدت بخش جمعه و... اعلام کرد.

برنامه های دهه فجر باید امیدآفرین باشد

مدیر کل ثبت اسناد و املاک هم در ادامه نشست شورای قضایی استان به ارائه عملکرد پرداخت و از رتبه برتر کشوری این اداره کل در حوزه کاداست و املاک خبر داد.

«محمدزاده» گفت: با تلاشهای شبانه روزی اقدامات بسیار خوبی از ابتدای سال صورت گرفته است، از جمله صدور سند شرکت های صنعتی که بیش از ۹۰۰ فقره می باشد،تحویل اسناد دولتی که در سفر مقام عالی سازمان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ چندصد فقره سند موقوفه و زراعی، سند امام زاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس، چندصد فقره سند باز دفترچه ای در دیهوک که سالها دارای مشکلات فراوان بوده، مشکل علی آباد بشرویه که حل شده و سند آن درحال صادرشدن است، صدور پرونده های تخصصی به تعداد ۸۵۰ فقره سند در دست اقدام است که تعدادی از اسناد در دهه فجر به متخصصین امر اعطا خواهد شد.

وی اظهار داشت: چندصد سند موقوفه و زراعی ،سند امام زاده حسین(ع) در طبس ،چندصد سند باز دفترچه ای در دیهوک که مشکلات فراوانی داشته داشته، مشکل علی آباد و بشرویه که حل شدهو سند آن درحال صادرشدن است، صدور پرونده های تخصصی به تعداد ۸۵۰ سند در دست اقدام است که تعدادی در دهه فجر به متخصصین اعطا خواهد شد.

پایان خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha