طعم آزادی به حرمت امام مهربانی‌ها

جوان ۲۲ ساله‌ای که پس از ارتکاب قتل عمد از سال ۱۳۹۶ در زندان بم بسر می‌برد، در زمان اجرای حکم، مورد عفو و بخشش مادر مقتول قرار گرفت و با رضایت اولیای دم، به زندگی دوباره برگشت. این جوان پس از طی مراحل قانونی از زندان بم آزاد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، قرار بود در بامداد سه‌شنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۲، قصاص شود. اولیای دم ساعت ۵ ونیم بامداد جهت اجرای حکم قصاص وارد زندان شدند. از بدو ورود اولیای دم به زندان، کمیته صلح و سازش زندان، تعدادی از مسئولین قضایی و اجرایی و خیرین شهرستان هم حضور داشتند. همه نگران و مضطرب بودند که آیا می‌توانند در لحظات آخر رضایت خانواده مقتول را بگیرند تا این جوان نادم و پشیمان به زندگی دوباره برگردد؟

هر کسی از خانواده مقتول بخشش این جوان را می‌طلبید؛ اما اولیای دم اعلام بخشش نکردند. همه ناامیدانه به سمت چوبه دار روانه شدند. زمان اجرای حکم فرا رسید. در همان ثانیه‌های ابتدایی، صدایی از بین جمعیت شنیده شد «به حرمت امام رضا (ع) ببخشید». لحظه‌ای بعد مادر مقتول با صدایی لرزان فریاد زد: «به حرمت امام رضا بخشیدم». همهمه‌ای به پا شد. حاضرین، جوان را پایین آوردند. عملیات احیای او به سرعت انجام و پس از آن به بیمارستان منتقل شد. تلاش‌ها نتیجه داد و این جوان نجات پیدا کرد.

بعد از گذشت اولیاء دم، با تلاش مددکاران زندان، این جوان در ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، از زندان آزاد شد تا طعم آزادی را بچشد؛ هوای آزادی را نفس بکشد.

ارکیان رئیس زندان در پی آزادی این جوان گفت: امیدواریم این اتفاقات ارزشمند که به حرمت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انجام می‌شود برای جوانان این مرز و بوم تجربه‌ای شود که بدرستی در جامعه زندگی کنند تا دیگر شاهد اتفاقاتی از این قبیل در جامعه نباشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha