حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در زندان بندرعباس

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از بخش های مختلف این زندان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های هرمزگان، امام جمعه بندرعباس در ابتدای این بازدید با حضور در جمع صمیمی مددجویان اظهار داشت: دوران تحمل حبس زندانیان می تواند فرصتی برای ایجاد تغییر و تحول، کسب معنویت و تقویت ارزش های دینی و بازگشت سعادتمندانه به آغوش جامعه باشد. ایشان در جمع مددجویان فعال قرآنی، قرآن و انس با آن را راه نجات واقعی برشمرد و بر تدبر و تفکر در آیات نورانی قرآن کریم تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اهمیت نقش اشتغال در فرایند باز اجتماعی شدن زندانیان بر لزوم توسعه اشتغال با همکاری و حمایت صنایع مستقر در استان تاکید کرد. ایشان اظهار داشت اشتغال و حرفه آموزی زندانیان می تواند یکی از مهم ترین اهداف تحقق مسئولیت های اجتماعی صنایع و شرکت های بزرگ استان هرمزگان باشد که این مهم با همکاری مسئولان استان پیگیری و اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی زاده توجه به نیازهای جامعه بویژه استان هرمزگان در فرایند حرفه آموزی زندانیان را امری مهم و ضروری برشمرد و خواستار توسعه اشتغال زندانیان با تاکید بر درآمدزایی و اشتغال مولد ایشان شد.

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به لزوم حضور روحانیون و مبلغین مذهبی در زندان ها اظهار داشت: زندان ها بهترین و نیازمندترین گروه هدف جهت تقویت آموزه های دینی و گسترش معنویت هستند ایشان نسبت به تامین روحانیون مورد نیاز قول مساعد دادند.

امام جمعه بندرعباس با اظهار شگفتی از فعالیت های خلاقانه فرهنگی و هنری زندانیان بر شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای مددجویان تاکید و بهره برداری حداکثری از این استعدادها در مسیر آموزش و اصلاح سایر زندانیان ازعان نمودند.

حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در زندان بندرعباس

سرپرست زندان های هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در زندان بندرعباس این حضور را پس از سال ها، بسیار ارزشمند و منشا برکت برای مجموعه زندان های استان دانست.

سردار برنامه های اصلاحی و تربیتی و توسعه اشتغال زندانیان را از اولویت های مجموعه زندان های هرمزگان در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه برشمرد و افزود: این تعالی و تحول با مشارکت، همدلی و مداخله موثر سایر نهادها و دستگاه های مسئول رقم خواهد خورد.

سرپرست اداره کل زندان های استان توسعه زیر ساخت ها را لازمه اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها دانست و اظهار داشت: بهسازی و تقویت زیرساخت های فرسوده زندان های استان با مشارکت و تعهد مسئولانه دستگاه های دولتی و غیردولتی و صنایع و شرکت های مستقر در استان با ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان قابل تحقق خواهد بود.

در ادامه این بازدید تفاهم نامه مشترک فی ما بین اداره کل زندان های استان هرمزگان و مدیر حوزه های علمیه استان هرمزگان منعقد گردید.

حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه های علمیه استان هرمزگان در آئین امضاء این تفاهم نامه بر آمادگی حوزه علمیه استان هرمزگان در راستای گسترش همکاری مطلوب و بهره گیری از ظرفیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و مشاوره ای در زندان های استان تاکید کرد.

انتهای خبر/

حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در زندان بندرعباسحضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در زندان بندرعباس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha