20 زندانی واجدشرایط با تسهیلات قانونی از زندان لارستان آزاد شدند

حضور مسئولان قضایی دادگستری کل استان فارس در زندان لارستان آزادی ۲۰ زندانی واجد شرایط با استفاده از تسهیلات قانونی را به دنبال داشت.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس، معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس در امور زندان‌ها و معاونین دادستان مرکز استان با حضور در زندان لارستان، با زندانیان بصورت چهره به چهره دیدار و به درخواست‌های قضایی آنان رسیدگی کردند.
در این بازدید که جمعی از مسئولین ستادی اداره کل زندان‌های فارس نیز حضور داشتند زمینه ملاقات حضوری با 400 تن از زندانیان فراهم و تقاضاهای قضایی مددجویان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
معاون قضایی دادگستری فارس در حاشیه این دیدار با تأکید بر اینکه رسیدگی به امور زندانیان در مجموعه قضایی فارس به صورت مدون و برنامه ریزی شده در دستور کار قرار دارد گفت: بازدید های مستمر در راستای سند تحول قضایی و اشراف بر وضعیت زندانیان و رسیدگی به درخواست‌های آنان با تأکید مدیر ارشد قضایی استان در همه حوزه های قضایی سراسر استان در دستورکار قرار دارد.
حجت الاسلام سید صدر اله رجایی نسب افزود: با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به امور زندانیان و دستور اکید رئیس کل دادگستری استان، دیدار از زندان های حوزه های قضایی با حضور هیأت قضایی مرکز استان با هدف رفع مشکلات قضایی مددجویان و همچنین نظارت بر اعطای تسهیلات قانونی به زندانیان در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه نتایج دستورات قضایی صادره تا حصول نتیجه و اقناع زندانیان مورد پیگیری قرار می گیرد گفت: در دیدار از زندان لارستان علاوه بررسی درخواست های متقاضیان 20 زندانی از زندان آزاد و 60 زندانی دیگر نیز از ارفاقات قانونی برخوردار شدند.
معاون دادستان مرکز استان و سرپرست مجتمع اجرای احکام کیفری شیراز نیز در بازدید از زندان لارستان با اشاره به اینکه اجرای حکم مجازات، یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل دادرسی کیفری است گفت: مطابق قانون مرجع نظارت بر اجرای احکام علاوه بر وظایف اجرایی در کنار مددکاران ، روانشناسان و جامعه شناسان سازمان زندان ها وظیفه انطباق احکام با روحیات و شخصیت مجرمین و محکومین نیز دارد .
حسین سلطانی فرد بازدید ها و دیدار های چهره به چهره با زندانیان را بخشی از وظایف قانونی مرجع اجرای حکم خواند و افزود: قاضی اجرای احکام با هدف فردی ساختن مجازات‌ها در زمینه نهاد تعلیق، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط، نظام نیمه آزادی و مجازات‌های جایگزین حبس دارای وظایف و اختیاراتی است.
وی تصریح کرد: قاضی اعمال کننده مجازات‌ها با توجه به اختیاراتی که در قانون برای وی در نظر گرفته شده است، می تواند نقش مؤثری در اصلاح ، درمان و بازاجتماعی کردن محکومین به عنوان اهداف مهم مجازات‌ها ایفا کند که این امر در قالب دستور العمل ها و بخشنامه های دورن سازمانی توسط مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و با تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس به صورت مستمر و ویژه در همه زندان های استان پیگیری و اجرا می شود.
گفتنی است در سر کشی هیأت قضایی استان از زندان لارستان روسا و دادستان های ۹ حوزه قضایی مرتبط با زندان لارستان نیز حضور داشتند .

انتهای خبر/

 20 زندانی واجد شرایط قانونی از زندان لارستان آزاد شدند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha