همه ظرفیت های قضایی و اجتماعی باید در خصوص کمک به آزادی زندانیانی که شرایط بازگشت به جامعه را دارند نقش آفرینی کنند

اولین نشست کارگروه آزادسازی قرارگاه اجتماعی زندان با حضور نمایندگان سازمان های عضو به میزبانی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان خراسان رضوی، جانفدا مدیر کل زندانهای خراسان رضوی در این جلسه ضمن تشریح اهداف ایجاد قرارگاه اجتماعی زندان گفت:برای ارائه خدمت موثر در جامعه باید یک زنجیره از خدمات در کناریکدیگر، با هم افزایی تمامی نهاد های مسئول اجتماعی شکل بگیرد تا نتیجه مطلوب و معنا دار حاصل گردد.
وی افزود : در قالب قرار گاه اجتماعی زندان،برای خدمت رسانی به زندانیان و خانواده آنان، ۱۳ ماموریت در چهارچوب ۸ کارگروه تخصصی تعریف شده است.
جانفدا خاطر نشان کرد:در این قرارگاه ضمن بررسی علل و عوامل ارتکاب جرم و بزه که منجر به حبس می شود راههای پیشگیری و درمان آن به صورت تخصصی و کارشناسی بررسی میشود،چراکه جرم و بزه ضمن ایجاد هزینه وهدر دادن منابع کشور، زمینه رشد و توسعه جامعه را دچار چالش می نماید.

مدیر کل زندانهای خراسان رضوی اظهارداشت: بسیاری از زندانیان زن و مددجویان کانون اصلاح و تربیت نباید زندانی باشند و لازم است در ابتدا زمینه رشد و توانمند سازی آنها فراهم شود و در ادامه موجبات آزادی این دو گروه مورد توجه خاص قرار بگیرد.

وی افزود : تمامی ظرفیت های قضایی و اجتماعی در خصوص کمک به آزادی زندانیانی که شرایط بازگشت به جامعه را دارند نقش آفرینی نمایند.
در ادامه اعضای کارگروه تخصصی آزادسازی قرارگاه اجتماعی زندان به ارائه دیدگاه های خوددرراستای ماموریتهای قرارگاه پرداختند:
اسدی نماینده حقوقی ستاد دیه استان: همانطور که با مجموعه ستاد دیه استان از گذشته همکاری داریم آماده ارائه خدمت در چارچوب فعالیت های قرارگاه اجتماعی زندان نیز هستیم.
صفاری نماینده شورای اسلامی شهر مشهد: از ظرفیت های شهرداری و همچنین گروه های جهادی و وکلای شهرترمیمی در راستای اهداف این قرارگاه استفاده خواهیم نمود.
رجب پور نماینده امور مساجد: همانطور که از گذشته در زمینه آزادی زندانیان نیازمند در قالب طرح نذر هشتم با مجموعه زندان ها همکاری داشتیم آماده ارائه تمامی ظرفیت ها در چهارچوب این کارگروه هستیم.
عباسی نماینده دفتر امور بانوان استانداری:از تمامی ظرفیت ها از جمله دفاتر امور بانوان استانداری ها و همچنین اجرای پویش های مردمی مانند پویش((مادر به خانه بر می گردد)) بهره خواهیم برد.
حسینیان نماینده شهرداری مشهد: پیشنهاد می گردد همانطور که در طرح آزادی زندانیان ((مشهد مهربان)) با اطلاع رسانی مشارکت بینظیر شهروندان را داشتیم از تمامی ظرفیت های رسانه ای و با تولید و اکران محصولات فرهنگی در راستای فرهنگ سازی عمومی در این کارگروه قدم برداریم.
سیدی نماینده گروه خیرین جهادی : پیشنهاد می شود از ظرفیت اصناف مانند صنف طلا و جواهر، جامعه هتل داران و... در برگزاری هدفمند جشن های گلریزان مانند پویش سفیران آزادی وهمچنین ارائه مشوق های مالیاتی برای خیرینی که در راستای کمک به آزادی زندانیان قدم بر می دارند بیش از پیش استفاده شود.
باغانی نماینده ستاد اجرایی فرمان امام(ره): استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و اطلاع رسانی اهداف و فعالیت های قرارگاه در سطح جامعه مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
صفایی نماینده بنیاد مستضعفان: از تمامی ظرفیت های این بنیاد از جمله بنیاد علوی در خدمت اهداف این قرارگاه استفاده خواهد شد.
محمدزاده نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره): همکاری ما با مجموعه زندان های استان،در پیشبرد اهداف قرارگاه همچون گذشته ادامه خواهد داشت.
حیدری فر نماینده هیات های مذهبی : از تمامی ظرفیت های هیاتهای مذهبی و هدایت کمک های خیرین در امر آزادی زندانیان بهره خواهیم برد.
رجب زاده نماینده استانداری : از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی ،سازمان های مردم نهاد و همچنین دفاتر تسهیل گری که هم اکنون در ۴ نقطه از شهر مشهد به ارائه خدمت می پردازند استفاده خواهیم کرد.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha