مدیرکل زندان‌های فارس: عرصه بروز استعدادهای مثبت زندانیان مهیا است

شانزدهمین جشنواره تئاتر زندان‌های استان فارس که با شعار عرصه‌ای برای تولد دوباره و حضور و رقابت بیش از ۱۳٠ مددجوی مرد، زن و کانون اصلاح و تربیت زندانهای فارس در قالب ۲۵ گروه از ۱۵ موسسه کیفری استان برگزار شد، با معرفی برترین‌ها بکار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان فارس، مدیرکل زندان‌های استان در این ارتباط گفت: شانزدهمین جشنواره تئاتر زندانیان فارس با معرفی نفرات برتر پس از ۵ روز به کار خود پایان داد.

اسحاق ابراهیمی با بیان اینکه ۴۰ اثر از زندان‌های فارس به دبیرخانه ارسال شده بود، افزود: ۳ دارو پس از ارزیابی آثار، ۲۵ اثر را انتخاب کردند که و وارد رقابت شدند.اختتامیه شانزدهمین  جشنواره تئاتر  زندان‌های فارس برگزار شد

وی تصریح کرد: جشنواره در ۴ بخش نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی، تئاتر صحنه‌ای و تئاتر خیابانی برگزار شد که در پایان ۴۸ نفر منتخب شدند و قرار است نفرات و اثار برتر به رقابت بیست و یکمین جشنواره تئاتر زندانیان کشور اعزام شوند.

مدیرکل زندان‌های فارس همچنین افزود: زندانیانی در این جشنواره حائز عناوین برتر می‌شوند از تاسیسات و ارفاقات حقوقی و قضایی به عنوان تشویق برخوردار خواهند شد.

این مقام ارشد زندان‌های فارس همچنین در جمع حاضران در اختتامیه این جشنواره نیز گفت: گرچه زندان محدودیت‌هایی را برابر قانون و برای صیانت از امنیت آحاد مردم در مواجهه با جرم، برای مجرمان ایجاد می‌کند اما ما در راستای تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی فضا و فرصت بروز استعدادهای مثبت و به هنجار زندانیان را فراهم نموده‌ایم تا از راستای آن بتوانند باز اجتماعی شده و بازگشت سعادتمندانه‌ای را به جامعه داشته باشند.

علی اکبر منصوری رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندان‌های استان فارس و دبیر این جشنواره نیز با بیان اینکه استفاده از هنر در اصلاح و تربیت زندانیان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان یک اولویت سازمانی در فرایند اصلاح مجرمان است گفت: حدود ۷۰ درصد زندانیان بصورت مستقیم یا برخوردار از فعالیت‌های هنری تحت پوشش حوزه هنری قرار دارند.

گفتنی است لوح های عناوین برتر در شانزدهمین جشنواره تأتر زندان‌های فارس توسط مقامات قضایی، هنری، زندان‌های استان و هیأت داوران به نفرات برگزیده اعطاء شد.

انتهای خبر/

اختتامیه شانزدهمین  جشنواره تئاتر  زندان‌های فارس برگزار شد

اختتامیه شانزدهمین  جشنواره تئاتر  زندان‌های فارس برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha