مراسم گرامیداشت و تکریم مقام زن با حضور بانوان شاغل در زندان‌های استان لرستان

مراسم گرامی داشت و تکریم مقام زن با حضور مدیر کل زندان های لرستان،معاون اداری مالی،فرمانده یگان حفاظت و بانوان شاغل در زندان‌های استان لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان لرستان، عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان‌های استان لرستان در این مراسم با اشاره به نقش پررنگ زنان و مادران در پرورش نسل‌های آینده، گفت: ایفای نقش مادر آنگونه که شایسته است و در تعالیم اسلامی آمده، متضمن سلامت جامعه خواهد بود.

وی در خصوص حضور و ایفای نقش زنان در جامعه نیز تصریح کرد: ایفای نقش زنان در جامعه اسلامی با آنچه در مجامع غربی‌است، متفاوت است.

کشوری افزود: از آنجا که در تعالیم اسلامی، اصلاح و تربیت از فرد شروع شده، سپس اصلاح خانواده و پس از آن اصلاح جامعه مد نظر قرار می‌گیرد، از این رو نقش زن و مادر به‌عنوان پرورش دهنده نسل‌های بعد و کسی که می‌تواند در اصلاح یک جامعه نقش‌آفرین باشد، دارای اهمیت بسیار است؛ در حالی‌که این ایفای نقش در جوامع غربی به این صورت نیست.

مدیر کل زندان‌های لرستان ریشه معضلات اجتماعی بویژه اختلال در نظم عمومی و بر هم زدن آرامش و امنیت اجتماعی را در عدم توجه به این الگو و منظومه فکری و نیز عدم توجه به نقش زن و خانواده در اجتماع دانست و گفت: رفتار ما باید به دور از هیجانات و برگرفته از منطق و الگوپذیری از تعالیم اسلامی باشد.

عضو شورای قضایی استان افزود: انتظار ما از کارکنان زن زندان‌های لرستان این است که با مجهز شدن به سلاح دانش و یادگیری سواد رسانه‌ای و انتقال آن به نسل‌های بعدی، ضمن اثرگذاری بر مددجویان در زندان‌ها و تربیت فرزندان در خانه، مانع از اثرگذاری‌های سوء بر جامعه و ایجاد شکاف بین نسل‌ها شوند و در اجرای صحیح سند تحول قضایی نقش‌آفرین باشند.

کشوری در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: ما به‌عنوان عضوی از جمهوری اسلامی موظفیم دیگران را در جهت رقم زدن بهترین سرنوشت تشویق و آنان‌را به شرکت در انتخابات ترغیب کنیم. البته در این خصوص باید بر مبنای قانون عمل کرده و از تبلیغ برای یک نامزد خاص در محیط کاری پرهیز شود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha