مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه: اطلاع‌رسانی صحیح از زندان‌ها نیازمند تولید روایت است

مسئولین روابط عمومی زندان‌های کشور در دوره‌ای آموزشی و سه روزه به میزبانی استان تهران گرد هم آمدند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، افتتاحیه دوره آموزشی مسئولین و کارشناسان روابط عمومی ادارات‌کل زندان‌های سراسر کشور از امروز، ۱۶ دی‌ماه به مدت سه روز در مرکز آموزشی و پژوهشی منطقه 7 زندان‌های کشور(تهران) برگزار شد.

باید به سمت تولید روایت از واقعیت زندانیان و خدمت‌رسانی در زندان‌ها برویم

دکتر یارم‌پور، مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه در ابتدای این نشست گفت: در اطلاع‌رسانی از زندان‌ها و درقبال اخبار کذب رسانه‌های معاند، لازم است به سراغ تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای صحیح برای جامعه از واقعیت‌های موجود از زندانیان و زندان‌ها برویم.

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان زندان‌ها تأکید داشت: در اطلاع‌رسانی درست از زندان‌ها برای افکار عمومی باید نسبت به خدمت‌رسانی درون زندان‌ها، دست به تولید روایت بزنیم. البته سرعت و صحت را با خبررسانی‌مان همراه کنیم. 

جهاد تبیین را معیار کار در اطلاع‌رسانی صحیح به افکار عمومی قرار می‌دهیم

دکتر رستمی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان زندان‌ها نیز در این نشست گفت: روابط عمومی در سازمان زندان‌ها درقیاس با دیگر ارگان‌ها از اهمیتی دوچندانی برخوردار است چراکه اصلاح‌وتربیت زندانیان با هدف بازاجتماعی سازی آنان قطعا کار سختی است. 

وی افزود: «جهاد تبیین» به‌عنوان یک فریضه باید در دستور کار روابط عمومی زندان‌ها باشد از این حیث که خدمات متعدد و متکثر در زندان‌ها و به مددجویان و خانواده ایشان، به‌عنوان یک واقعیت به مردم و جامعه منتقل شود.

رستمی با یادآوری اینکه تمام فعالیت‌های حوزه زندانبانی بنابر تأکید رئیس سازمان زندان‌ها مبتنی بر دانایی‌محوری است، گفت: اطلاع‌رسانی درست، تبیین صحیح و به موقع از خدمات و حتی اتفاقات مراکز اصلاحی و تربیتی در پیشبرد اهداف سازمانی حائز اهمیت است.

گفتنی است دوره سه روزه کارشناسان روابط عمومی ادارات‌کل زندان‌های کشور از ۱۶ تا ۱۸ دی‌ماه به میزبان استان تهران درحال برگزاری است.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha