کسب رتبه اول زندان‌های استان البرز در شاخص حرفه آموزی زندانیان

در ۸ ماهه اول سالجاری ۲۳۲ دوره کلاس‌های حرفه آموزی توسط متولیان حرفه‌ای این امر در استان مانند اداره کل فنی و حرفه ای، میراث فرهنگی و جهاد ترویج کشاورزی در زندان‌های استان البرز برگزار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، فتحی سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز با اعلام این خبر افزود: به همت همکاران پرتلاش حوزه اشتغال و حرفه آموزی اداره کل و زندان‌های استان در زمینه حرفه‌آموزی شاهد رشد قابل توجهی بوده ایم و خوشبختانه استان البرز در سال گذشته رتبه اول شاخص حرفه آموزی زندانیان را در زندان های سراسر کشور کسب کرده است.

فتحی افزود: حرفه آموزی در زندان‌های استان از رتبه ۲۸ کشوری در سال‌های گذشته به رتبه‌های نخست کشوری رسیده که طبق آمار ۸۵ درصد محکومان در این دوره ها شرکت کرده‌اند.

کسب رتبه اول زندان‌های استان البرز در شاخص حرفه آموزی زندانیان

سرپرست اداره کل زندان های استان البرز افزود: آنچه که در نظام زندانبانی بسیار حایز اهمیت است مقوله اصلاح و تربیت زندانیان است، به بیانی اگر نتوانیم زمینه بازاجتماعی شدن زندانی را در زندان فراهم کنیم تا بتواند در کنار دیگر شهروندان جامعه با رعایت قوانین و بدون هنجار شکنی زندگی کند، نَفس فلسفه وجودی زندان با مشکل مواجه می‌شود.

سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز اظهار داشت: به طور میانگین رشد پرداخت دستمزد به زندانیان در ۲ سال گذشته چه در داخل زندان و چه در کارگاه‌های خارج از زندان حدود ۵/۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha