۲۰ زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشتند

 در مراسمی که با مشارکت اداره کل زندان‌های استان البرز،کمیته امداد امام خمینی(ره)، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و برخی از دیگر از نهادهای مردم نهاد شهر کرج به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت مقام مادر برگزار شد ۲۰ زندانی بی‌بضاعت بدهکار مالی به همت خیرین مرکز نیکوکاری شهدای زندان های استان از بند آزاد شده و به آغوش گرم خانواده باز گشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ادار کل زندان‌های استان البرز، مبلغ کل بدهی این زندانیان حدود ۱۰ میلیارد ریال بوده که با دعوت از شکات توسط مددکاران و اخذ تخفیف و کمک خیرین طی از زندان آزاد می شوند.

اعطای ۱۵ سری جهیزیه به فرزندان زندانیان آبرومند، اهدای یک هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی و اعطای ۶۰ قلم لوازم ضروری شامل یخچال، تلویزیون و بخاری و ... به خانواده های زندانیان از دیگر بخش های این مراسم است.

فتحی سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: همه ارگان هایی که با افراد آسیب دیده اجتماعی مواجه هستند تکالیفی بر عهده دارند. اگر فردی به هر دلیلی محبوس شود باید خانواده‌ی او مورد حمایت قرار بگیرد، تا به دلیل فقر با آسیب‌های دیگر مواجه نشود.

۲۰ زندانی به آغوش گرم خانواده بازگشتند

فتحی افزود: در سال جاری و به همت مرکز نیکوکاری شهدای زندان های استان البرز و با همکاری کمیته امداد و خیرین شهر ۴۹ نفر از زندانیان با پرداخت بیش از۲۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

سرپرست زندان های استان البرز اظهار داشت: توزیع۹۶۱۰ سبد کالا، اعطا ۲۳۷ مورد تسهیلات مالی، تامین و اهدا ۱۶ دستگاه جهیزیه، ۲۳۰۰ بسته لوازم تحریر و آموزشی، تجهیز مراکز مورد استفاده خانواده زندانیان، سایر کمک های موردی و جلب مشارکت‌های مردمی از جمله عملکرد مرکز نیکوکاری شهدای زندان‌ها در سال جاری است.

فتحی افزود: همه این کمک ها در راستای تکریم خانواده زندانیان است که اگر هدف این کمک‌ها مورد توجه قرار نگیرد، قطعاً به هدفمان نائل نخواهیم شد.

فتحی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین حاضر در جلسه گفت: در نظر است با مشارکت شورای اسلامی شهر کرج و صنوف اتحادیه ها مجموعه ای تشکیل شود که ارایه خدمات حمایتی به خانواده زندانیان هدفمند شود و به گونه ای این خدمات به دست جامعه هدف برسد که کرامت آنها زیر سوال نرود و در راس آنها یک شتاب دهنده اجتماعی ای شکل بگیرد تا کمک های پراکنده تجمیع شوند و سرانجام کار به یک آسایش روحی و روانی برای زندانی و خانواده او ختم شود.

فتحی در پایان از حضار خواستار کمک‌های فکری در کنار کمک های مالی شد تا بتوان کیفیت خدمت را ارتقا بخشید.

بر ای دیدن عکس‌های بیشتر کلیک کنید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha