اعطای مرخصی ۵ روزه به زندانیان واجدشرایط اردبیل در آستانه روز مادر

در جلسه کمیته ساماندهی امور زندانیان، رئیس‌کل دادگستری استان از اعطای ۵روز مرخصی به تمامی زندانیان واجدشرایط به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه‌زهرا(س) و روز مادر خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل زندان‌های استان اردبیل، کمیته اصلی ساماندهی امور زندانیان با حضور رئیس‌کل دادگستری، دادستان، معاونین، روسای محاکم قضایی و اجرای احکام در محل زندان مرکزی اردبیل تشکیل شد.

در ابتدای این نشست، امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، گزارش جامعی از آخرین وضعیت مراکز تامینی استان از حیث آمار ورودی، وضعیت دادرسی و مراقبت‌های الکترونیکی، شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری، میزان بهره‌مندی زندانیان از تاسیسات و ارفاقات قانونی، آمار بازدید قضات از زندان‌ها و ... ارائه داد.

وی اظهار داشت: به استناد ارزیابی‌های صورت گرفته توسط مسوولین قضایی و نظارتی سازمان زندان‌های کشور و با همت مقامات قضایی و تلاش همکاران مجموعه زندان‌ها، این استان در ماه‌های متوالی امسال همچنان صدرنشین شاخص‌های ۱۸گانه کشوری مربوط به ساماندهی امور زندانیان است.

مرخصی 5روزه به زندانیان واجدشرایط اردبیل در آستانه روز مادر

امجدی، با مقایسه آمار شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری نسبت به ماه‌های مشابه در سال گذشته، کارنامه درخشان این استان را حاصل تعامل حوزه قضا و مجموعه زندان‌ها و همچنین سرکشی‌های مداوم و برنامه‌ریزی شده مقامات قضایی از مراکز تامینی دانست.

در ادامه، حجه‌الاسلام کثیرلو، رئیس‌کل دادگستری استان، با قدردانی از تلاش‌های ارزنده مسئولین زندان‌ و مقامات قضایی در حوزه‌های مختلف، بر استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و تقویت نظارت‌های الکترونیکی تاکید کرد.

مقام عالی قضایی استان اردبیل افزود: توسعه اشتغال پایدار زندانیان و بسترسازی مناسب برای حمایت از خانواده های نیازمند آنان در کنار استفاده از ارفاقات قانونی از شاخص‌هایی است که می‌تواند ما را به آرمان دستگاه قضا مبنی بر بازاجتماعی کردن زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نزدیک کند.

گفتنی است یکی از مصوبات این نشست اعطای مرخصی ۵روزه به تمامی مددجویان واجدشرایط در زندان‌های استان به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر بود.

مرخصی 5روزه به زندانیان واجدشرایط اردبیل در آستانه روز مادر

در پایان این جلسه، از رئیس اداره قضایی زندان‌های استان، به جهت تعامل سازنده با دادگستری و تلاش مضاعف در تحقق وظایف سازمانی، تجلیل شد.

پایان خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha