آزادی ۴۲ زندانی جرایم غیرعمد البرز با کمک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

اصغر فتحی سرپرست اداره کل زندان های استان البرز در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری که با حضور معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مجموعه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد، ضمن تبریک هفته حمل و نقل از عوامل دستگاه قضا برای تعطیلی زندان رجایی شهر و دادن فرصتی جدید به شهر کرج قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز،سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز اظهار داشت: اداره کل زندان‌های البرز در این مرکز مستقر شده و آماده ارائه طریق کمک‌های مردمی برای کمک رسانی به مددجویانی است که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان‌ها حضور دارند. افرادی که به هر دلیلی در حبس به سر می‌برند، چشم به راهی هستند که هر لحظه امکان باز شدن آن و بازگشت آنها به آغوش خانواده‌هایشان وجود دارد.

آزادی ۴۲ زندانی جرایم غیرعمد البرز با کمک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای

سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز از آزادسازی ۸۲۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیرین و نهادها در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۱۶۰ خانواده تحت پوشش انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان در البرز هستند. مطالعاتی انجام و نیازهای ضروری خانواده‌ها احصا شده که باید توجه ویژه ای به آنها صورت گیرد.

فتحی ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم به جای دادن ماهی به خانواده‌های زندانیان، ماهی گرفتن را به آنها آموزش دهیم. با توجه به اینکه تاکید بسیاری بر آموزش شغل و حرفه به مددجویانی که صاحب شغل نیستند، کارگروهی تشکیل شده تا بتوانیم مددجویانی که حتی مرتکب جرایم عمدی نیز شده‌اند و توانایی کار کردن دارند و جویای کار هستند را مشغول به کار کنیم.

وی اذعان کرد: برای همه کسانی که صاحب شغل هستند امکان بکارگیری کارگر ساده فراهم است که در این راستا در حال ایجاد پویشی هستیم که در آن بتوانیم تعدادی از زندانیان را از مسیر جرم و جنایت خارج کنیم و سختی بار برچسب مجرم بودن را با این عمل از روی پیشانی آنها برداریم و به کاهش تعداد زندانیان کمک

علی زندی فر مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز نیز در این مراسم گفت: بیشتر این افراد رانندگانی بودند که به علت محکومیت در زندان به سر می بردند.

وی ادامه داد: آزادی این زندانیان از محل صرفه جویی هزینه های اداری صورت گرفت که سال گذشته ۲۱ نفر و امسال ۴۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای در البرز آزاد شدند.

زندی فر گفت: هفته گذشته به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ۶۰۰ بسته حمایتی توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز تهیه و در اختیار خانوادهای زندانیان این استان قرار گرفت.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha