نشست علمی پژوهشی راهکارهای باز اجتماعی کردن زندانیان در دانشگاه فردوسی مشهد

نشست مشترک علمی پژوهشی راهکارهای باز اجتماعی کردن زندانیان با حضور دانشگاهیان و مددکاران زندانهای خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان خراسان رضوی، متقارن با هفته پژوهش و در اجرای سیاست‌های علمی و آموزشی ابلاغی سازمان زندانها ، نشست مشترک فی مابین اساتید و دانشجویان حوزه علوم اجتماعی و مددکاران و روانشناسان زندانهای خراسان رضوی با موضوع بررسی راهکارهای باز اجتماعی کردن زندانیان به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نشست علمی پژوهشی راهکارهای باز اجتماعی کردن زندانیان در دانشگاه فردوسی مشهد

بر اساس این گزارش در این نشست علمی و پژوهشی ابتدا چالش‌ها و نیازمندی های پیشگیری از تکرار جرم توسط مددکاران اجتماعی و کارشناسان حوزه تحقیقات و پژوهش زندانهای استان طرح شد و سپس مولفه های موثر اجتماعی در ارتکاب جرم ، فرآیند بازپروری زندانیان در حین تحمل حبس و راهکارهای باز اجتماعی کردن آنان پس از آزادی بر اساس مدلهای موفق و شاخص‌های علمی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

نشست علمی پژوهشی راهکارهای باز اجتماعی کردن زندانیان در دانشگاه فردوسی مشهد

شایان ذکر است در این هم اندیشی یک روزه، لزوم پذیرش زندانیان توسط جامعه و برقراری زنجیره حمایت‌های اجتماعی پس از آزادی توسط نهادهای متولی به صورت هدفمند و مستمر تا رسیدن فرد بزهکار به توانمندی فردی و اجتماعی کامل مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است این نشست علمی در مرکز آموزش و پژوهش منطقه ۶ سازمان زندان‌های کشور برنامه ریزی و با مشارکت مرکز خدمات اجتماعی زندانهای خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha