اشتغال 94 درصد زندانیان زن در زندان‌های خراسان جنوبی

معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های خراسان جنوبی دردیدار با مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی،برتوانمندی سازی و اشتغال خانواده زندانیان تاکیدکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،«آذرمهری»معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندان های استان خراسان جنوبی با بیان اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال زندانیان زن زندان های استان گفت: از ابتدای امسال تا کنون 18 دوره حرفه آموزی برای بیش از 200 زندانی زن برگزار شده است .

وی با اشاره به این که در اندرزگاه زنان زندان های خراسان جنوبی 94 درصد زندانیان زن به صورت کارگاهی و نشسته مشغول بکار می باشند افزود: در همین راستا تمامی فعالیت های سازمانی با رویکرد آموزش های فنی و حرفه ای در مدت زمان تحمل حبس و حمایت پس از آزادی زندانیان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: زندانیان زن بعد از آزادی باید نگاه منفی جامعه کاری مواجه هستند، کارآفرینان،کسبه و... نگاه اجتماعی محور به اشتغال زندانیان زن در سطح جامعه داشته باشند چراکه فرد زندانی از بطن همین جامعه به دلیلی مرتکب اشتباه یا همان خلاف شده است حالا باید آحاد مردم در قالب های مختلف دست فرد زندانی را بگیرند نه با نگاه های سنگین اورا از جامعه تردد کنند.

«آذرمهری» عنوان کرد: این نگاه در خانواده زندانیان هم سایه سنگینی دارد که در بازدید های هفته ای از خانواده زندانیان نیازمند انجام می شود بیشتر گلایه را از مجازات نگاه منفی به خانواده زندانیان دارند بازگو می کنند.

وی افزود: دفتر امور بانوان استانداری می تواند سفیر معرفی انجمن حمایت زندانیان بیرجند بشود و در تمامی جلسات،کارگاه ها،همایش ها،سازمان های مردمی و... فعالیت های انجمن را معرفی کند.

وی ادامه داد: همه باید بدانند انجمن حمایت زندانیان بیرجند هیچ گونه بودجه دولتی ندارد حالا میدان برای کمک،انفاق،دست گیری و.... در قالب های مختلف برای خیرین،تجار،کارآفرنیان،پزشکان،اساتید دانشگاه،روحانیون،کسبه محترم و مردم نوعدست محیا می باشد.

رئیس مرکز خدمات مراقبت بعد از خروج زندان های خراسان جنوبی با ارائه آمار هشت ماهه این مرکز گفت: هم اکنون 31 زن زندانی آزاد شده در نوبت دریافت وام اشتغالزایی می باشند که بانک های عامل هر چه سریعتر اعطای تسهیلات این قشر از جامعه راتسهیل کنند.

«الوندی» با بیان این که زندانی آزادشده و واجدشرایط تسهیلات وام اگر به موقع کسب خود را راه اندازی کنند دیگر به زندان برنمی گردد افزود: چندین مغازه کسب در استان راه اندازی شده با استفاده از همین تسهیلات که حالا صاحب برند می باشد.

مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان بیرجند گفت: هم اکنون در بیرجند و حومه و سه شهرستان تحت نظر انجمن حمایت بیرجند بیش از 600 خانواده در قالب های حمایتی درمانی،تحصیلی و.. خدمات می گیرند.

«محققی نیا» بااشاره به شب یلدا امسال انجمن کمک های مردم نوعدوست و خیرین گرانقدر را پذیرا می باشد که سبد شب یلدای به موقع به خانواده زندانیان اهداء شود.

درادامه«زنگویی» مدیر کل بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: خانواده زندانیان هرگز از این جامعه جدا نمی باشند.

وی افزود: تمام تلاش در مجموعه استانداری انجام خواهد شد تا انجمن حمایت زندانیان بیشتر شناخته شود.

وی تصریح کرد: اموربانوان استانداری تفاهم نامه ای با شهرداری بیرجند انعقادکرده که در روز بازار دوشنبه عرفه های به صورت رایگان در اختیار سرپرستان خانواده آسیب پذیر قرار دهند که انجمن با اعلام آمادگی می توانند جامعه هدف آنها هم از این بستر استفاده کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha