آزادی ۳۱۰ محکوم جرایم مالی و غیرعمدی نیازمند آذربایجان غربی در ۹ ماهه سال جاری با کمک ستاد دیه
اعضای هیات امنای ستاد دیه استان آذربایجان غربی

ظهر روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه جلسه هیات امنای ستاد دیه آذربایجان غربی در محل دادگستری استان با حضور کلیه اعضا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای آذربایجان غربی ، رئیس کل دادگستری میزبان و ریاست اجرای نهمین جلسه هیات امنای ستاددیه در سال جاری بود .

در این جلسه ۸۵ فقره پرونده پیرامون محکومیت های مالی و جرایم غیر عمد زندانیان نیازمند بررسی شد و بالغ بر ۱۴۰ میلیار تومان مجموع بدهی این ۸۵ فقره پرونده بود که با کمک های مردمی ستاد دیه مختومه شد.
عتباتی رئیس هیات امناء ستاد دیه استان آذربایجان غربی گفت: بعد از طی تشریفات اداری شاهد آزادی این ۸۵ نفر در پویشی که در ایام فاطمیه به احترام حضرت زهرا (س) در مجموعه دادگستری این استان و اداره کل زندانها و هیات امنای ستاد دیه خواهیم بود.
رئیس کل دادگستری استان افزود: بخش عمده و قابل توجهی از این وجوه و کمک ها از طریق خیرین عزیر استانی تامین گردیده و تا به امروز بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان کمک های مردمی به ستاد دیه را شاهد بودیم که رقم قابل توجهی است و بیانگر پیش قدم بودن مردم عزیز در امور خیر است و نیز نشان دهنده زحمات مجموعه فعالان رسانه ای است خاصه رسانه ملی استان که برای جمع آوری این کمک ها فرهنگ سازی نموده است و بخشی دیگر به زحمات همکاران قضایی بر می گردد و بخشی دیگر به ذینفعان پرونده که از حق قانونی خود گذشت کردند.
رئیس هیات امنای ستاد دیه استان آذربایجان غربی ادامه داد : با پرونده هایی که امروز مطرح گردید در ۹ ماهه ۱۴۰۲ تعداد ۳۱۰ نفر محکوم مالی و جرایم غیر عمد نیازمند در سطح استان آزاد شدند که جا دارد هم از مردم عزیز و هم از اعضای ستاد دیه استان که خود از خیرین ارزشمند و بزرگوار هستند و با نهایت بزرگواری در جلسات حضور پیدا کرده و به این امر کمک می کنند تشکر نمود.
تلاش برای اخذ گذشت در پرونده ها به منظور اینکه ستاد دیه بتواند تعداد بیشتری از محکومان نیازمند را تحت پوشش قرار دهد و ارجاع یک نوبت پرونده های ستاد دیه به شورای حل اختلاف زندان جهت سازش و تقویت شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف زندان ارومیه تاکیدات دکتر عتباتی در این جلسه بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha