آزادی ۱۸۲ زندانی در سال جاری از زندان قزوین

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی از ابتدای سال جاری ۱۸۲ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان آزاد و به آغوش خانواده و جامعه بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندانهای استان قزوین؛ علی شعبانی در جلسه ستادمردمی رسیدگی به امور دیه استان اظهار داشت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان آزاد شده اند.

وی افزود: ۱۳۳ نفر از این محکومین دارای جرایم مالی، ۴۶ نفر بابت بدهی مهریه و نفقه و ۳ نفر نیز به دلیل جرایم رانندگی و قتل غیر عمد از خدمات ستاد دیه بهره مند شده اند.

آزادی ۱۸۲ زندانی از زندان قزوین

شعبانی بیان کرد: برای آزادی این تعداد از زندانیان بیش از یک هزار و ۵۰۰میلیارد ریال صرف شده است که ۷۵۱میلیارد آن از محل ثبت اعسار، ۵۷ میلیارد ریال از طریق خانواده زندانیان، ۷۴ میلیارد به صورت کمک بلاعوض و ۵۱۶ میلیارد ریال نیز با گذشت شکات و ۱۰۶ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تامین شده است.

رییس کل دادگستری تصریح کرد: با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همراهی بانک ها و دستگاه های حمایتی تا کنون بالغ بر۴۷۷ پرونده قضایی دارای حبس مختومه شده و در حال حاضر ۱۶۸ محکوم جرایم غیر عمد در زندان به سر می برند که تنها ۴۶ نفر مشمول دریافت حمایت های ستاد دیه می باشند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha