نیکوکاران استان تهران 351 زندانی بدهکار را آزاد کرده‌اند

طی هشت ماه گذشته، نیکوکاران استان تهران، بدهی 351 زندانی بدهکار را پرداخت کرده و به کانون خانواده‌هایشان بازگردانده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان‌های تهران، از ابتدای سال جاری، نیکوکاران این استان با پرداخت بدهی 351 زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، موجبات آزادی آنان را فراهم کرده‌اند.

میانگین سرانه بدهی این تعداد از زندانیان، دو میلیارد تومان بوده که بخشی از آن توسط شکات بخشیده شده، بخشی از طریق خانواده‌ها و بخشی نیز از محل کمک‌های نیکوکاران با تلاش مددکاران ستاد دیه فراهم شده است.
با زندانی شدن سرپرست خانواده، مشکلات معیشتی بیشتری بر خانوار تحمیل می‌شود که کمک به آزادی آن شخص، ضمن کاهش این مشکلات، از آسیب های اجتماعی پیشگیری می‌کند.
از تعداد زندانیانی که طی هشت ماه گذشته آزاد شده‌اند، بیست نفر زن و 331 نفر مرد هستند و این نشان می‌دهد مراجع قضایی برای زنان بدهکار که اغلب مادر و سرپرست خانواده هستند، کمتر احکام حبس صادر می‌کنند.
شایان ذکر است: بنا به این خبر، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت 6037991899675916 در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی 5، پلاک 19، طبقه اول، شماره تلفن 88861992با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha