۱۶۰ زندانی نیازمند و بدهکار مالی از زندان‌های البرز آزاد شدند

روز گذشته و در آیین آزادسازی زندانیان بدهکار مالی در استان البرز که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، مدیر کل زندان‌های استان البرز، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج و مسئولان استانی برگزار شد ۲۳ زندانی بدهکار مالی طعم شیرین آزادی را چشیدند و مابقی نیز تا پایان هفته آزاد خواهند شد.   

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان البرز، علی چهارمحالی مدیر کل زندان‌های استان البرز در این مراسم در خصوص این آزادسازی گفت: به یُمن ورود رئیس محترم جمهوری به استان البرز، تصمیمی گرفته شد مبنی بر فراهم نمودن مقدمات آزادی زندانیان بدهکار مالی و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل سفر ریاست محترم جمهوری به این امر اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز افزود: جلسه هماهنگی با حضور خیرین که در این سال‌ها همواره در کنار ما بودند برگزار شد و مقرر گردید مقدمات آزادی ۱۶۰ نفر از بدهکاران مالی فراهم بشود.

۱۶۰ زندانی بدهکار مالی از زندان‌های البرز آزاد شدند

چهارمحالی با اشاره به سختی آزادسازی این تعداد از زندانیان در مدت زمان کوتاه افزود: فرآیند آزادی این تعداد زندانی در این بازه زمانی اندک کار سختی بود، اما تشریفات اولیه صورت‌گرفت و خوشبختانه با دستور رئیس کل محترم دادگستری استان آقای فاضلی هریکندی و پیگیری‌های آقای استکی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرج مقدمات این کار خداپسندانه با سرعت لازم انجام شد.

مدیر کل زندان‌های استان البرز افزود: بدهی این ۱۶۰ زندانی بدهکار مالی بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان است و مددکاران ما با دعوت از شکات جلسات صلح و سازش را برگزار کردند و یکی از خیرین هم مبلغ ۱ میلیارد تومان به این کار خداپسندانه کمک کرد. شعب قضایی هم کار خود را به صورت فشرده شروع کردند که در نهایت و در جلسه امروز ۲۳ نفر از این عزیزان آزاد می شوند و مابقی این ۱۶۰ نفر نهایت تا هفته آتی از زندان آزاد خواهند شد.

گفتنی است در سال گذشته از طریق منابع ستاد دیه، پیگیری مسئولان و مددکاران در راستای اخذ رضایت از شکات و همچنین کمک خیرین ۵۰۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند، که این رقم در ۸ ماهه گذشته ۳۱۰ نفر بوده و در زمینه پرداخت از منابع ستاد دیه جهت کمک به آزادی زندانیان بدهکار مالی نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی به ثبت رسیده است.

برای دیدن عکس‌های بیشتر کلیک کنید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha