زندان مرکزی بیرجند میزبان مسابقات قرآنی مددجویان زندان‌های منطقه ۸ کشور

زندانیان زن و مرد زندان های استان خراسان جنوبی در مسابقات قرآنی منطقه هشت کشوری با همدیگر رقابت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان های استان خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری مسابقات گفت: در زندان های خراسان جنوبی 395نفر در مرحله مسابقات قرآنی استانی شرکت که 83 نفر به مسابقات مرحله منطقه هشت کشوری راه پیدا کردند.

«مجید آذرمهری» افزود: این مسابقات در هفت رشته قرآنی اعم از حفظ کل ،حفظ ۲۰ جزء ، ۱۰ جزء ، ۵ جزء، ۳ جزء و یک جزء ، تفسیر ، قرائت تحقیق و ترتیل ، اذان و دعاخوانی زندانیان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد : ۳۵ نفر از مددجویان زن و مرد و کانون اصلاح و تربیت در این دوره از مسابقات شرکت کردند و داورانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و خراسان جنوبی داوری مسابقات را بر عهده داشتند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سیاست های کیفری ، مجازات حبس در سرلوحه مجازات ها قرار گرفته بر همین اساس باید با انجام روش های اصلاحی و تربیتی به خصوص برنامه های فرهنگی و تربیتی قرآنی آسیب های ناشی از اجزای مجازات را کاهش داد.

«آذرمهری» تاکید کرد: برگزاری مسابقات قرآنی گامی موثر برای تامین حقوق زندانیان و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از اجرای مجازات بر روی زندانیان است.

وی عنوان کرد: دین مبین اسلام توجه ویژه ای به برنامه های تربیتی و اصلاحی دارد و برگزاری برنامه های قرآنی به طور حتم از اولویت های اصلاح فرد در دین مبین اسلام است.

وی تشکیل دوره های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ، تشکیل و برگزاری دوره های آموزش حفظ ، تجوید ، علوم و فنون قرائت با گرایش تحقیق و ترتیل، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و نهج البلاغه را از برنامه های فرهنگی و قرآنی زندان های خراسان جنوبی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین «اکبریان» رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای استان خراسان رضوی نیز در افتتاحیه مسابقات با ذکر روایتی از پیامبر اکرم(ص) نقش قرآن در هدایت بشر را تشریح کرد.

شایان ذکر است،اختتامیه این دوره از مسابقات بیست و پنجم آذرماه سال جاری به میزبانی زندان مرکزی مشهد برگزار و از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha