حضور اعضای شورای قضایی استان لرستان در شورای اداری شهرستان چگنی

نشست دوره ای شورای قضایی استان لرستان در شهرستان چگنی با حضور اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار شد. مدیرکل زندان های استان لرستان ضمن حضور در این نشست به همراه مسئولان قضایی استان، در میز خدمت قضایی شهرستان چگنی شرکت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان لرستان، مدیرکل زندان های استان لرستان در نشست شورای قضایی استان با شورای اداری شهرستان چگنی، ضمن تقدیر از ابتکار رئیس کل دادگستری استان لرستان در برگزاری این نشست مشترک برای اولین بار، گفت: تلفیق شورای قضایی استان با شورای اداری شهرستان ها می تواند منشاء خیر و برکات فراوانی باشد و در جهت بررسی و حل و فصل مشکلات شهرستان های استان مؤثر باشد.

حضور اعضای شورای قضایی استان لرستان در شورای اداری شهرستان چگنی

وی با اشاره به اینکه شهرستان چگنی یکی از شهرستان های محروم استان لرستان است، عنوان داشت: مباحث آسیب های اجتماعی در این شهرستان نیاز به پیگیری دارد و مسئولین بایستی با جدیت هر چه تمام برای زدودن چهره فقر از مناطق روستایی و شهری این شهرستان پای کار باشند.

کشوری در این خصوص اضافه کرد: از آنجا که شهرستان چگنی دارای زمین های کشاورزی با قدمت دیرینه است، مدیریت بحران آب از طریق پیگیری حق آبه این شهرستان و همچنین جلوگیری از حفر چاه های غیر قانونی می تواند در رفع محرومیت آن و جلوگیری از تنش های آبی مؤثر واقع شود.

مدیر کل زندان های استان لرستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که این شهرستان ظرفیت های خوبی در بحث معادن دارد، مدیریت این معادن و استخراج از آنها بر مبنای قانون و پرداخت ۱۵ درصد سهم منابع به خزانه دولت در جهت توسعه امور زیربنایی شهرستان می تواند بخشی از مشکلات شهرستان چگنی را برطرف نماید.

عبدالمجید کشوری همچنین یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را بحث منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از اراضی این شهرستان، مشمول طرح های منابع طبیعی هستند و از طرفی عمده ترین فعالیت مردم شهرستان، کشاورزی و دامپروری است؛ لذا لازم است متولیان امر در این قضیه ورود کرده و مشکلات مردم شریف این شهرستان را بررسی نمایند.

عضو شورای قضایی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و شهادت شهید کرمپور که از اهالی این شهرستان است، خواستار رسیدگی سریع و برخورد قاطع با مجرمان این پرونده به عنوان مطالبه مردمی این شهرستان شد.

لازم به ذکر است مدیر کل زندان های استان لرستان به همراه اعضای شورای قضایی پس از این نشست با حضور در یکی از مساجد شهرستان چگنی، با برقراری میز خدمت از نزدیک با مردم دیدار داشتند و مسائل و مشکلات پرونده قضایی آنان را بررسی نمودند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha