72 درصد زندانیان زن در برنامه‌های قرآنی فعالیت دارند

با حضور مدیر کل زندان های استان و اعضای شورای معاونین اختتامیه اولین اردوی زیارتی دسته جمعی زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند در محل نمازخانه اندرزگاه زنان برگزارشد.

به گزارش‌پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل زندان‌های استان‌خراسان‌جنوبی،مدیر کل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به این که اولین اردوی زیارتی به صورت دسته جمعی که شامل تمامی زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند شد با هماهنگی دستگاه قضایی استان در یک فضای معنوی در مزار شهدای باقریه برگزار شد،گفت:این گونه برنامه های فرهنگی و مذهبی در گذشته با حداقل تعدادیاز زندانیان انجام شده .

«عبدی» افزود:در این کار فرهنگی مذهبی با یک برنامه منسجم و هماهنگ و تعامل خوب زندانیان اردوی دسته جمعی که شامل همه زندانیان شد،بسیار مورد توجه دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

وی با بیان این که اندرزگاه زنان بیرجند در مباحث قرآنی توانسته 72 درصد زندانیان در 2 دارالقرآن مجهزبرنامه‌های قرآنی را فرار بگیرند،عنوان کرد:کارهای فرهنگی از جمله مسابقات قرآنی،محفل انس با قرآن،احکام،حفظ،روان خوانی،مهارت های زندگی و.. در این اندرزگاه به صورت روزانه و ماهیانه برگزار می شود.

وی اضافه کرد:کار خوب و تاثیر گذار در این اندرزگاه این است که در مناسبت های مذهبی 65 درصد زندانیان به صورت خود جوش روزه می گیرند.

89 درصد زندانیان زن درگارگاهی اشتغال داخل اندرزگاه مشغول بکار می باشند

وی با اشاره به عملکرد حوزه اشتغال این اندرزگاه گفت:89 درصد زندانیان در قالب اشتغال کارگاهی و نشسته مشغول به کار هستند.

وی افزود:هم اکنون 8 دارقالی بافی،18 دستگاه حواله بافی و 13 دستگاه نخ ریسی در این حوزه اشتغال دایر و زندانیان مشغول به کار می باشند.

وی متذکر شد:در آینده نزدیک در حوزه اشتغال اندرزگاه زنان چند گارگاه دیگر نیز به بهره برداری می رسید.

در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس زیارت،نمایشگاه محصولات تولیدات زندانیان زن،پخش کلیپ زیارت،قرائت دلنوشته زیارت توسط تعدادی از زندانیان و تجلیل از دیگر برنامه نیز بود.

شایان ذکر است:اردوی زیارتی زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند پنجم آذرماه سال جاری در مزار شهدای باقریه برگزار شده است.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha