رفع مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان نباید صرفاً برعهده مجموعه زندان‌ها باشد

مهندس شهریاری مشاور شهردار شیراز با حضور در اداره کل زندان‌های فارس، با اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های استان دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، این دیدار با حضور قربانی مدیرعامل انجمن زندانیان شیراز و امیری رییس شعبه بانک مهر ایرانیان و با هدف بررسی راهکارهای مشارکت و هم افزایی در فعالیتهای حمایتی از خانواده زندانیان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ترتیب یافت.
مدیرکل زندان های فارس در این نشست گفت: مشکلات زندانی و خانواده وی، مربوط به زندان و دستگاه قضا نیست و همه آحاد جامعه خصوصا خیران می بایست کمک کنند تا مجموعه زندان بتواند در اصلاح و تربیت مجرم و بازگشت سعادتمندانه وی به جامعه موفق عمل کند.
اسحاق ابراهیمی همچنین جای زندانی جرایم غیر عمد را در زندان ندانست و گفت: وجود این افراد در زندان سودی بحال شکات ندارد، در عین حال به سبب نبود سرپرست خانواده، آنان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، بنابر این کمک به آزادی این قشر از زندانیان، از ایجاد و توسعه آسیبها به خانواده های آنان هم پیشگیری می نماید.
وی عملکرد جامعه خیرین ردر حوزه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده های نیازمند آنان را خوب اما ناکافی دانست و افزود: برای رفع و کاهش اساسی این مشکلات، نیازمند حضور و همکاری اقشارمختلف، مجامع و صنایع و اصناف بصورت بسیار پررنگ‌تر از اقدامات فعلی هستیم.
مشاور شهردار شیراز هم در این نشست ضمن اعلام آمادگی پیرامون همکاری با اداره کل زندان‌ها برای اهداف انسان دوستانه و خداپسندانه گفت: نخست به عنوان یک انسان که علاقه دارد به سایرین کمک کند و دوم به عنوان یکی از خدمتگزاران مردم آمادگی داریم تا با برنامه‌ریزی‌های مستمر و هدف گذاری و دعوت و جلب مشارکت شهرداری، اصناف مختلف اعم از پیمانکاران، ساختمان سازان، جامعه نظام پزشکی و سایر اقشاری که می‌توانند در این عرصه خدمتی به مردم به ویژه زندان معسر جرام غیر عمد و خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان داشته باشند، هرگونه همکاری متصور را به انجام رسانیم.
مهندس شهریاری تبیین و اطلاع رسانی پیرامون مشکلات زندانیان و خانواده ها و ظرفیت‌های جلب کمک‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: اقشار مختلف مردم و کسانی که قابلیت کمک رسانی را دارند می‌بایست به خوبی از مشکلات آگاهی یابند تا بتوانند در حوزه کمک به ستاد دیه و انجمن حمایت زندانیان و همچنین عمل به مسئولیت اجتماعی خود در این عرصه مؤثر و موفق عمل کنند.
گفتنی است در ادامه نشست مقرر شد با محوریت انجمن حمایت زندانیان شیراز اقدامات لازم به منظور تشکیل جلسات و برنامه‌های هم افزایی با اقشار و اصناف با پیگیری مهندس شهریاری مشاور شهردار شیراز در زمانبندی‌های مقرر انجام پذیرد.

انتهای خبر/

رفع مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان نباید صرفاً بر عهده مجموعه زندان‌ها باشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha