برگزاری ۱۳۵ دوره فنی‌وحرفه‌ای در زندان‌های اردبیل

در بازدید معاونین دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور از زندان مرکزی اردبیل، شاخص‌های این حوزه در موسسات کیفری استان، مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، معاونین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، شاخص‌های موجود در کارگاه‌های اشتغال و مراکز فنی و حرفه‌ای مستقر در زندان مرکزی اردبیل را با استانداردهای تعیین شده مطابق دانسته و بر ایجاد مرکز ثابت حرفه‌آموزی در این موسسه تاکید کردند.

امجدی، مدیرکل زندان‌های استان اردبیل، با اشاره به نقش محوری آموزش در حیطه توسعه و ایجاد اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: هدایت زندانیان به چرخه اشتغال درآمدزا نه تنها باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفتاری در فرد و خانواده او می‌شود بلکه تاثیر بسزایی در کاهش میزان ارتکاب مجدد جرم و بازگشت دوباره آنان به زندان دارد.

برگزاری ۱۳۵دوره فنی‌حرفه‌ای در زندان‌های اردبیل

وی با قدردانی از مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: به همت مراکز فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی، صنایع دستی ، شیلات و سایر نهادهای متولی امر حرفه‌آموزی شاهد ارتقای برنامه‌های آموزشی با محوریت بازارکار در زندان‌های استان هستیم.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳۵دوره حرفه‌آموزی بصورت کاملا رایگان برای زندانیان واجدشرایط برگزار شده و بیش از ۸۶ درصد شرکت کنندگان با قبولی در آزمون‌های تئوری و عملی، موفق به دریافت گواهی‌نامه رسمی از سوی مرکز فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

برگزاری ۱۳۵دوره فنی‌حرفه‌ای در زندان‌های اردبیل

در ادامه، نشستی با حضور اعضای بازدیدکننده برگزار و شاخص‌های اشتغال و حرفه‌آموزی در موسسات کیفری استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست، بابائیان، معاون دفتر نظارت، بهسازی و هدایت شغلی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اقدامات انجام یافته در خصوص توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: زندان مرکزی اردبیل از لحاظ فضای آموزشی قابلیت صدور مجوز برای ایجاد مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای را دارد و امیدواریم در آینده نزدیک با تامین تجهیزات و نیروی انسانی لازم، شاهد ایجاد این مرکز باشیم.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha