حال و هوای اولین اردوی زیارتی زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند

محو معنویت حاکم بر ضریح امامزاده هستند. تعدادی چشم دوخته اند و در بغض و هیجانی غریب، لحظه دیدار را هزار بار با خود دوره می کنند. سعی به باور این واقعیت دارند که برای اولین بار از زندان آمدند بیرون؛ چشم ها مملو از احساسی هستند که قادر به وصفش نیست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اطلاع رسانی اداره کل زندان های خراسان جنوبی، ساعت حدود 7:15 صبح بود. همه زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند در محل نمازخانه حاضر بودند،مدیر کل زندان های استان در سخنی کوتاه می گوید: هفته گذشته وعده زیارت از امامزاده باقریه بیرجند را دادم و امروزهمه شما اعزام این اردو زیارتی هستید.

«علی عبدی» می افزاید: تمام امامزاده امروز در اختیار زندان می باشد و مسیرها مشخص تا کرامت تمامی زندانیان در محیط امامزده حفظ شود.

ساعت 8:30 صبح نزدیک محوطه ورودی، تعدادی ازکارکنان زن اندرزگاه زنان به انتظار ایستاده بودند،سه دستگاه اتوبوس از راه می رسید در ابتدا پرستار،مامور داخل ماشین و یکی از کارکنان زن از ماشین های پیاده و زندانیان در صفی منظم ورود امامزاده باقریه می شوند.

در ابتدا با حضور مسئولین و زندانیان سه قبور شهید دفن شده گلباران و عطر افشانی می شود و سپس وارد سالن به سمت ضریح حرکت می کنند اشک ها امان زندانیان را بریده بود.به ضریح توسل کرده بودند ....

در کنار ضریح خانمی جوان ایستاده بود و با شوک به ضریح نگاه می کرد گویا حرف های زیادی داشت از او خواستم اگر رضایت می دهد مصاحبه کنم با روی باز استقبال کرد می گوید:29 بهار از زندگی ام را تجربه کردم اما باید 7 بهار از ادامه زندگی ام را در زندان دوران محکومیت خود را سپری کنم با مکثی کوتاه می گوید اشتباه از خودم بود حالا باید تاوان اشتباه را بدم .

خانم 29 ساله می افزاید: برای اولین بار برای اردوی زیارتی با این شکل اعزام شدیم تجربه خوبی می باشد ،ای کاش الان پسرم پیشم بود اما...(گریه می کند) و با بغض ادامه می دهد مسئولین امروز برای ما زندانیان سنگ تمام گذاشتن و حالا ما باید برای آزادی خود در راه درست قدم برداریم.

خانمی 40 سال تاکید می کند: قول مدیر کل زندان ها قول بود و به وعده خود عمل کرد تا امثال من را بطلبد برای زیارت از حالش می گوید اینکه حسم به هیچ عنوان قابل وصف نیست.

*امروز دوباره متولد شدم

خانمی 46 ساله می گوید: اولین بار است به این امامزاده می رود. و متعقد است انسان هربار که به زیارت می رود ، اشتیاقش بیشتر ، تشنه تر و دوباره متولد می شود .

او عنوان می کند: چون غیر بومی این استان می باشد حتما بعد از آزادی دوباره به زیارت این امامزاده خواهد آمد.

خانم میانسالی می گوید: از این امامزاده خواستم تا این فرصت را به من بدهد تا پاک و منزه برگردم و از اینکه این فرصت فراهم شده ، واقعا خدا را شاکرم.

*وعده صادق

خانم 34 ساله می گوید: حس و حال عجیبی دارم امروز خدا خواست تا این زیارت قسمت همه ما باشد.

وقتی از او می خواهم تا در این خصوص بیشتر توضیح دهد می افزاید: 2 سال از زندگی ام را در زندان سپری کردم روزی که این وعده به همه ما داده شد بی توجه از کنارش گذر کردم اما نمی دانستم این وعده مدیر کل تبدیل به وعده صادق می شود و کمتر از یک هفته اعزام زیارت می شوم .

او می افزاید: پیش خودم گفتم باز تعدادی را انتخاب و همان 10 الی 15 نفر به زیارت می روند اما این نشد امروز زیارت قسمت همه ما بود .

ادامه با حضور رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان ازپرستاران اندرزگاه زنان بیرجند و همچنین ازتعدادی زندانیان زن فعال در کارهای فرهنگی تجلیل شد.

شایان ذکر است،مسابقه دلنوشته،سخنرانی،مولودی خوانی ،حضور خدام رضوی و اجرا سرود دسته جمعی از دیگر برنامه این اردو زیارتی نیز بود.

انتهای خبر/

گزارش توصیفی از حال و هوای اولین اردو زیارتی زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند

گزارش توصیفی از حال و هوای اولین اردو زیارتی زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند

گزارش توصیفی از حال و هوای اولین اردو زیارتی زندانیان اندرزگاه زنان بیرجند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha