رقابت ۷۹ زندانی قرآن پژوه در مسابقات قرآنی زندانیان استان فارس

دراجرای بیست و سومین دوره مسابقات قرآنی زندانیان سراسر کشور، مسابقات مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۷۹ زندانی راه یافته به مرحله استانی در فارس، به میزبانی زندان عادل آباد شیراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس، در افتتاحیه این دوره از مسابقات که در حوزه منطقه ۶ کشوری برگزار شد، ۷۹ زندانی مرد، زن زندان ها و مددجویان کانون اصلاح و تربیت فارس در ۹ رشته با هم به رقابت پرداختند که برترین‌ها به خوزستان میزبان منطقه‌ای این مسابقات معرفی شدند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس در افتتاح مسابقات که با حضور داورانی از استان‌های فارس خوزستان بوشهر و کهگیلویه بویراحمد همراه بود گفت: توجه و تمسک به ثقلین راه نجات از گرفتاری و درمان دردهای جامعه بشریست و درد زمانی حادث می‌شود که انسان از ارزش‌های انسانی و دینی فاصله گرفته باشد و قرآن درمان این درد است.

دکتر محسن انصاری در جمع هیئت اجرایی و داوران حاضر و جمعی از زندانیان قرآن پژوه افزود: این مسابقات در مرحله شهرستان‌ها با حضور ۵۹۰ نفر از زندانیان برگزار شد و امروز در مرحله استانی شاهد حضور و رقابت ۷۹ زندانی قرآن پژوه هستیم.

رقابت ۷۹ زندانی قرآن پژوه در مسابقات قرآنی زندانیان استان فارس

وی تصریح کرد: زندانیان در ۹ رشته قرائت، ترتیل، حفظ اجزاء، تفسیر، درک مفاهیم، اذان و... باهم به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر علاوه بر اینکه در استان فارس از تشویقات قضایی و فرهنگی و مالی برخوردار خواهند شد به مسابقات کشوری معرفی می‌گردند.

دبیر اجرایی این دوره از مسابقات که از خوزستان میزبان منطقه ای مسابقات در مرحله استانی در حضور داشت نیز گفت: هدف ما در برپای این دوره از مسابقات توسعه معنویت آکنده‌سازی عطر قرآن در فضای زندان‌هاست.

عزیز زواری دبیر اجرایی مسابقات قرآنی زندانیان منطقه ۶ کشور

عزیز زواری افزود: قرآن و آموزه‌های نی بر قرآن از اولویت‌های سازمان زندان‌هاست و کشف و پرورش استعدادهای قرآنی زندانیان و استفاده بیش از پیش از مفاهیم تربیتی، اصلاحی و آموزشی قرآن در فرایند نگهداری و اصلاح مجرمان از اهداف راهبردی فعالیت‌های قرآنی در امور زندان‌هاست.

گفتنی است همینک ۲۰ دارالقران مرکزی در زندان تابع استان فارس فعال است که روزانه بیش از ۷۰ درصد زندانیان ندامتگاه‌های استان در فعالیت‌های قرآنی شرکت می‌نمایند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha