کتاب رنج‌های حبس را بر ما آسان می‌کند

به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی زندانیان اندرزگاه نسوان یاسوج عنوان می کنند کتابخانه زندان و مطالعه کتاب مأمنی برای در امان ماندن از دردهایمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندان های استان کهگیلویه وبویراحمد، هفته کتاب و کتابخوانی پای ما را به اندرزگاه زنان یاسوج باز کرد؛ سید روح الله محمودی مقدم رئیس کانون اصلاح و تربیت و اندرزگاه زنان می گوید: ظرفیت خوبی در اندرزگاه نسوان برای مطالعه و افزایش سرانه کتاب و کتابخوانی ایجاد شده و استقبال خوبی از مطالعه کتاب شده است.

وارد کتابخانه زندان با فضایی آرام و مطلوب می شوم جمعی از زنان زندانی در آنجا مشغول مطالعه و یا جستجوی کتاب مورد علاقه خود هستند، کتابها با موضوعات مختلف در قفسه های چوبی با نظم و ترتیب خاصی چیده شده اند.

کتاب رنج های زندان را بر ما آسان می کند

یکی از مددجویان می گوید: بر اثر اشتباه و سهل انگاری وارد زندان شده ام به هر حال نگران و ناراحت و غمگینم ولی یکی از اوقات فراغتمان مطالعه کتاب است.

دیگری عنوان داشت: با برنامه ریزی واحد فرهنگی با کتاب دوست شده ایم و کتابهایی با موضوعات اعتقادی و دینی می خوانم.

خانم دیگری که معلوم است حسابی به فکر فرو رفته با ناراحتی می گوید فکر خانواده ام درد و رنجم را مضاعف کرده انصافاً کتاب و کتابخونی مرهمی بر درد هایمان است.

خانم پناهنده مسؤل فرهنگی اندرزگاه زنان یاسوج نیز اظهار داشت: تلاش ما فراهم کردن محیطی آرام، تربیتی ، دینی و اعتقادی همراه با کلاسهای مهارتی و حرفه آموزی و پرداختن به اقدامات اصلاحی است که تشویق و ترغیب آنان به مطالعه و کتابخوانی نیز از برنامه های کاری زندان است که استقبال خوبی از مطالعه شده است.

انتهای خبر/

کتاب رنج های زندان را بر ما آسان می کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha