برگزاری چهارمین جلسه هیئت ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان در زندان مرکزی زنجان

با حضور رئیس کل دادگستری، مدیر کل زندان‌ها، دادستان مرکز استان، رئیس محاکم عمومی و انقلاب زنجان و جمعی از معاونین و مسئولین قضایی، چهارمین جلسه هیئت ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان در سالن جلسات زندان مرکزی زنجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان زنجان، به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده زندانیان به ویژه تعیین و تکلیف زندانیان تحت قرار زندان‌های مرکز استان ، چهارمین جلسه هیئت ماده ۲۷ ساماندهی زندانیان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان و با حضور اعضاء در زندان مرکزی برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان زنجان مسئولیت دستگاه قضایی را در شناخت ویژگی‌های شخصیتی مجرمین بسیار خطیر قلمداد نموده و بر موضوع بازدارندگی صدور آرای قضایی و اثرات مثبت آن بر جامعه تاکید نمود.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین بنیادی، گزارش کاملی از جمعیت کیفری زندان‌های استان را بر مبنای شاخص‌های مرتبط ارائه و با توجه به اهمیت موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و نقش موثر آن در ارتقای کیفی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، توجه هرچه بیشتر مسئولین قضایی را در کاهش میزان ورودی‌های زندان‌های استان و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بهره‌گیری از مجازات‌های جایگزین حبس را خواستار شدند.

لازم به توضیح است در این جلسه پرونده قضایی زندانیان تحت قرار از سوی اعضاء بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha