آزادی ۱۷۲ زندانی به برکت سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری

همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری ۱۷۲ زندانی جرایم غیرعمد با تامین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات نهاد ریاست‌جمهوری و اعطای ارفاقات قانونی آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان چهارمحال و بختیاری، مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور و مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری در سالن اجتماعات شهید لاجوردی اداره کل زندان های استان برگزار شد.

معاون اجرایی رییس جمهور در این آیین بیان داشت: از ایده و تلاش مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تشکر می کنم که این سنت حسنه و فرهنگی را در سفرهای ریاست جمهور پایه گذاری کرده تا با هماهنگی ادارات کل زندان ها و ستاد دیه، به برکت حضور رئیس جمهور در استان‌ها، تعدادی از زندانیان که برخی سال ها در زندان هستند را فراهم کردند.

محسن منصوری افزود: در راه رفع مشکلات و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی لحظه ای از تلاش دست نمی‌کشیم و این لبخند و اشک شوق خانواده های زندانیان آزاد شده خستگی از تن ما دور می کند. این امر مبارک آزادی ۱۷۲ نفر زندانی با تامین مبلغ ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات نهاد ریاست جمهوری صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام صالحی رییس ارتباطات مردمی ریاست جمهوری نیز خطاب به خانواده های زندانیان حاضر در جلسه بیان داشت: اولین کمک به وضعیت معیشتی شما، بازگشت همسران و جوانان شماست که در کانون گرم خانواده، با اشتغال و کسب درآمد درست، موجبات زندگی شایسته برای عزیزانشان را فراهم آورند.

وی افزود: انسان دربند فقط یک نفر مددجو نیست بلکه در کنار او چندین نفر که خانواده هستند، دچار آسیب و مشکلات می‌شوند. و خدا را شاکریم با حمایت رئیس جمهور و معاون اجرایی ایشان و به برکت سفر استانی، تعداد قابل توجهی از زندانیان غیر عمد به آغوش جامعه و خانواده برمی گردند.

رئیس کل دادگستری استان ضمن قدردانی از این اتفاق مبارک در سفرهای استانی هیات دولت گفت: احادیث زیادی در ارتباط با آزادی زندانیان داریم که ثواب بسیار بالایی دارد و این اولین دولت است که نگاهی چنین انسان‌دوستانه به زندانی دارد.

این مراسم تعداد ۲۸ زندانی حکم آزادی خود را دریافت و به آغوش خانواده بازگشتند دیگر زندانیان طی روزهای آینده آزاد خواهند شد.

قدردانی از پدر شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی و اجری زنده موسیقی توسط زندانیان از دیگر بخش های این برنامه بود. (گزارش تصویری را ببینید)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha