آزادی 36 زندانی در بازدید رئیس‌کل دادگستری مازندران از زندان قائمشهر

حضور رئیس کل دادگستری مازندران در بند زنان و مردان زندان قائمشهر و بررسی پرونده‌های اجرای احکام موجبات آزادی 36زندانی و مرخصی تعداد 90 نفر از زندانیان واجد شرایط را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان مازندران، حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران به همراه معاونین و مدیر کل زندان های استان و رئیس دادگستری و دادستان و همکاران قضایی از زندان شهرستان قائمشهر بازدید کردند.
در این دیدار ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان و بررسی امکانات بازپروری و باز اجتماعی زندانیان مشکلات حقوقی و آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.
رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه بازدید از بند نسوان گفت: تخفیفات قضایی متعددی در قانون پیش بینی شده و اگر موانعی وجود دارد معرفی و راهکار آن ارایه گردد تا در بحث رسیدگی به اعسار و درخواست پابند الکترونیکی سریع‌تر عمل شود.
وی با تاکید بر ضرورت حضور مستمر قضات در زندان‌ها به ویژه بند زنان اظهار داشت: نیکوکاران و خیران که در راه رضای خدا و به صورت گمنام از مال خویش گذشته و انفاق می‌کنند، ظرفیت‌های الهی هستند و می‌توانند کمک موثری به مجموعه زندان کنند.
رئیس کل دادگستری استان مازندران در این بازدید از زندان رای بازی، عملکرد خوب مدیریت زندان‌های استان به جهت حمایت از خانواده زندانیان، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، کرامات انسانی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تقدیر کرد.
حجت الاسلام اکبری همچنین از عملیات اجرایی ساخت کارگاه اشتغال زندان قائمشهر در زمینی به مساحت 1000مترمربع خبر داد و گفت:با توسعه برنامه های اشتغال و حرفه آموزی و با راه‌اندازی کارگاه های اشتغال در زندان ها تعداد زیادی از زندانیان رای باز مشغول کارخواهد شد؛ تا علاوه بر یادگیری شغلی مناسب، درآمدی برای خانواده‌هایشان ایجاد شود.
در پایان این دیدار و پس از بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی مددجویان مقدمات و موجبات آزادی 34نفر زندانی مرد محکوم کیفری در راستای نهادهای آزادی مشروط، تعلیق تعقیب و نیز مراقبت الکترونیکی و تعداد 90نفر مرخصی و همچنین آزادی 2 زندانی زن محکوم مالی فراهم و به کانون خانواده بازگشتند.
همچنین علی استادی مدیرکل زندان های مازندران در حاشیه این بازدید اساس کار اشتغال در زندان‌ها را بازپروری زندانیان عنوان کرد و گفت: زندانیان در زندان های مازندران می‌توانند در رشته‌های مختلف صنایع دستی، خیاطی، چرم دوزی و دیگر رشته های فنی و خدماتی آموزش ببینند و پس از کسب مهارت در شغل مورد نظر مشغول شوند.
مدیرکل زندان‌های مازندران ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد و توسعه اشتغال در زندان‌ها، بزرگترین عمل نیک است چرا که با بازپروری زندانیان و حیات دوباره دادن به آنان، بارقه امید و زندگی در آنان زنده می شود و خودشان را برای زندگی در اجتماع و بازگشت به جامعه آماده می‌کنند.
انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha