جشن تولدی برای او که مانند خانواده ماست

زندان،کانون و سایر مؤسسات کیفری فرد مجرم را بنا بر قانون و به حکم مرجع قضایی و در راستای صیانت از امنیت و آسایش آحاد مردم در خود نگهداری می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان فارس ، مجازات حبس گرچه زندانی را از برخی آزادی‌ها محروم می‌سازد، اما در نظام زندانبانی اسلامی، زندانی مددجوست، انسانی است که نیازمند حمایت و کمک است تا احیا شده، توانمند شود و بازگشت سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشد.
مسئول امور فرهنگی و روابط عمومی کانون اصلاح و تربیت فارس با بیان مقدمات فوق می‌گوید: گاه زندانبان به مثابه خانواده زندانی ایفای نقش می‌کند و این حس و رویکرد در کانون اصلاح و تربیت که نگهدارنده اطفال و نوجوانان ناهنجار و متجری از قوانین است بیش از پیش احساس و اعمال می‌شود.

حجت الاسلام ابوطالب زارع افزود: ما در کانون اصلاح و تربیت فارس به زندانیان می‌گوییم مهرجو، آنان را مددجویانی می‌دانیم که بعضا به علت کاستی‌های تربیتی و ناهنجاری‌های اجتماعی و کمبود عاطفی و حمایت خانواده مبادرت به بزه نموده اند و برای مدتی کوتاه یا میان مدت مهمان مجموعه کانون هستند

بر این اساس علاوه بر آموزش‌های اصلاحی و تربیتی که جملگی با محوریت آموزش مهارت‌های اساسی زندگی هدایت می‌شود، سعی می‌کنیم در پرتو رابطه انسانی و عاطفی و حتی بعنوان ولی آنان در مدت تحمل حبس، تمهیدات و برنامه‌هایی را اتخاذ نموده و به اجرا بگذاریم که انگیزه آنان برای ندامت پایدار از بزه و عدم ارتکاب آن پس از آزادی و در نهایت بازگشت سعادتمندانه به جامعه را فراهم نماید.

زارع تصریح کرد: برپایی آیین‌های جشن حفظ قرآن، جشن مهارت آموزی، جشن اخذ مدرک تحصیلی و همچنین جشن تولد از جمله مظاهر و مصادیق رفتار انسان و عاطفی مجموعه مدیریت کانون اصلاح و تربیت با مهرجویان است تا به مثابه عضوی از خانواده، آنان را تکریم نموده و در ترمیم کاستی‌های تربیتیشان اهتمام ورزد.

وی افزود: جشن تولد ۱۷ سالگی مهرجو علیرضا ف که بجرم نزاع و سرقت در کانون است اما با توجه به حسن رفتار و اخلاق وی در مدت تحمل حبس و توقفش در کانون اصلاح و تربیت، انگیزه و علاقه اش در پرتو آموزش‌ها و تاثیرات اصلاحی و تربیتی مشهود گردیده از همین واکنشهای تربیتی و تشویقی است که به همت امور فرهنگی کانون و با حضور سایر مهرجویان برگزار شد.

این برنامه از آندست رویدادهاست که خلاء نبود خانواده را ترمیم میکند، آنان محبت می‌بینند تا پس از آزادی بتوانند با جامعه با محبت رفتار کنند.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha