پنجره امید بر دیوار بلند ندامت

مدیر کل زندان های استان خراسان جنوبی اعلام کرد؛ 46 درصد محکومین زندان بیرجند در کارگاه های مهارت آموزی و مجتمع گلخانه ای و پرورش شترمرغ مشغول مشغول به کار می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان خراسان جنوبی،مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی گفت: با توجه به برنامه های فرهنگی و تربیتی و قرآنی که در سطح اندرزگاه برگزار می شود شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال و کسب رتبه های قرآنی و رفتار مددجویان بوده ایم.

«علی عبدی» افزود: نفرات اول تا سوم قرآنی و اشتغال عازم سفر معنوی مشهد مقدس شدند.

وی اصلاح و بازپروری مددجویان را از مهمترین اهداف نظام زندانبانی دانست و بیان کرد: 46 درصد محکومین زندان بیرجند را در کارگاه های مهارت آموزی و مجتمع گلخانه ای و پرورش شترمرغ مشغول به کار کرده ایم.

وی تصریح کرد: رتبه نهم کشور را در زمینه اشتغال زایی برای مددجویان را در سطح کشور داریم.

وی با همت همکاران و ایده های بنیاد تعاون زندانیان در استان تصریح کرد: با راه اندازی جایگاه سوخت و مجتمع خدماتی رفاهی برای بیش از 150 نفر از مددجویان اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

در دادمه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به رویت امیدواری از جنس تلاش و پشتکار و برنامه ریزی برای آینده در بین مددجویان زندان بیرجند اظهارکرد: پشت همه این امیدها، انسجام و نظم؛ تلاش های مسئولان زندان بود که زمینه های مهارت آموزی و اصلاح و تربیت را فراهم کرده اند.

«مرتضی ذاکریان» افزود: هرچه از زندان در ذهن داریم فضایی تاریک و سرد و تیره و میله‌های آهنی و لباس‌های راه‌راه است. تنها صدایی که به ذهن متبادر می شود ، نوای بر هم خوردن درب‌های آهنی خاکستری زندان است.

وی با اشاره به این که قدم که در این محیط گذاشتیم و کمی گوش کردیم، صداهای دیگری نیز به گوش می رسید.صدای کارکردن می‌آید، صدای اره‌های چوبی، منبت‌کاری، چرخ‌های خیاطی و حتی لالایی‌های مادرانه؛ صداهایی که نام دیگرش زندگی است. افزود:در پس دیوارهای بلند زندان عده‌ای زندگی می‌کنند، کار می‌کنند و افراد زیادی هستند که سعی می‌کنند آمادگی خود را برای روزهای سخت پس از زندان بالا ببرند.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: امیدواری از جنس تلاش و پشتکار و برنامه ریزی برای آینده را در بین مددجویان زندان بیرجند مشاهده کردیم.

«مرتضی ذاکریان» در جمع بانوان قرآنی زندان بیرجند که عازم سفر معنوی مشهد مقدس بودند بیان داشت: حضور در زندان نباید باعث این تصور شود که در همین سطح متوقف بمانید، بلکه باید از فرصت هایی که در ادامه توسط خداوند به شما اعطاء می شود، نهایت استفاده‌ را ببرید و انسان های مفیدی باشید که جامعه به شما افتخار کند.

وی با بیان اینکه شما می توانید با بهره گیری از مهارت های ارائه شده در کارگاه های حرفه آموزی به گونه ای در آینده در جامعه ظاهر شوید که اطرافیان به شما افتخار کنند؛ بیان داشت: اقدامات اداره کل زندانهای استان جهت اشتغال زایی و حرفه آموزی قابل تقدیر بود.

وی با توصیه به مددجویان زندان بیرجند به آموختن فن و حرفه های مورد نیاز جامعه، گفت: این امر به شما در بازگشت موفق به دامان جامعه کمک می کند.

وی با اشاره به رویت امیدواری از جنس تلاش و پشتکار و برنامه ریزی برای آینده در بین مددجویان زندان بیرجند اظهارکرد: پشت این امیدها، انسجام و نظم تلاش های مسئولان زندان بود که زمینه های مهارت آموزی و اصلاح و تربیت را فراهم کرده اند.

انتهای خبر/

پنجره امید بر دیوار بلند ندامت

پنجره امید بر دیوار بلند ندامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha